ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2933273 342 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-27
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Γαμβρούλη Ηρώ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, Καθηγητής Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ
Περίληψη:
Εισαγωγή: Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας
(ΔΕΠΥ).είναι μια από τις συχνότερα εμφανιζόμενες αναπτυξιακές διαταραχές της
παιδικής ηλικίας, η οποία συχνά μπορεί να είναι παρούσα και μετά την ενηλικίωση.
Σκοπός: Η διερεύνηση της αξιοπιστίας της δοκιμασίας έγχρωμης ιχνηλάτησης παιδιών
στη διάγνωση παιδιών με ΔΕΠΥ, καθώς και τη παρουσίαση και άλλων εργαλείων και
δοκιμασιών που χρησιμοποιούνται στη διάγνωση των παιδιών με ΔΕΠΥ.
Υλικό και Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε συστηματική αναζήτηση της διεθνούς
βιβλιογραφίας στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων “PubMed”στις 19 Μαΐου του 2020
με τις λέξεις-κλειδιά: “children’scolor trails test”, "attention deficit yperactivity
disorder", "assessment tools"και children, χωρίς να τεθούν χρονικοί περιορισμοί, ενώ η
αναζήτηση των λέξεων-κλειδιών έγινε στην περίληψη και στον τίτλο των άρθρων.
Κριτήρια αποκλεισμού αποτέλεσαν η γλώσσα, εκτός της αγγλικής και της ελληνικής, να
είναι μελέτες περίπτωσης, άρθρα σύνταξης, ανασκοπήσεις και γράμματα προς τον
εκδότη και να έχουν γίνει πάνω σε ζώα.
Αποτελέσματα: Από τις δημοσιευμένες μελέτες, 10 πληρούσαν τις προϋποθέσεις
ένταξης στην συστηματική ανασκόπηση. Υπάρχει πληθώρα εργαλείων αξιολόγησης, τα
οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για τη διάγνωση της ΔΕΠΥ στα παιδιά, όσο
για την αξιολόγηση της πορείας της θεραπείας, αλλά και για τη διάκριση των παιδιών με
ΔΕΠΥ από εκείνα με άλλου είδους γνωσιακές και μαθησιακές διαταραχές. Υπάρχουν
εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εκπαιδευτικούς και από γονείς, πέρα
από τους επαγγελματίες υγείας, για την αξιολόγηση των παιδιών με ΔΕΠΥ.
3
Συμπεράσματα: Υπάρχει μεγάλη ποικιλία τόσο έντυπων, όσο και ηλεκτρονικών
εργαλείων για την αξιολόγηση των παιδιών με ΔΕΠΥ, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν
στη βελτίωση της παρεχόμενης φροντίδας και κατά συνέπεια της ποιότητας ζωής των
παιδιών αυτών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
ΔΕΠΥ, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας, Σχολική ηλικία, Προσχολική ηλικία, Παιδιά
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
101
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
127
Αριθμός σελίδων:
101
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΔΕΠΥ-converted.pdf
878 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.