Το μάρκετινγκ στην πρόληψη και επικοινωνία σε νεοεισερχόμενους μετανάστες και πρόσφυγες στον τομέα της υγείας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2934666 107 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχεδιασμός και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-02-08
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μάρκου Αθηνά-Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Πολλάλης, Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικών Επιστήμών, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Γιάννης Τούντας, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή ,ΕΚΠΑ
Μαρία Καντζανού, Επίκουρη Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το μάρκετινγκ στην πρόληψη και επικοινωνία σε νεοεισερχόμενους μετανάστες και πρόσφυγες στον τομέα της υγείας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το μάρκετινγκ στην πρόληψη και επικοινωνία σε νεοεισερχόμενους μετανάστες και πρόσφυγες στον τομέα της υγείας
Περίληψη:
Στη παρούσα διπλωματική εργασία, μελετάται ο ορισμός και τα χαρακτηριστικά του μάρκετινγκ, καθώς και η εφαρμογή του στον τομέα της υγείας όσον αφορά τους νεοεισερχόμενους μετανάστες και πρόσφυγες. Η εφαρμογή αφορά συγκεκριμένα τους τομείς της πρόληψης και της επικοινωνίας πάνω στον τομέα της υγείας. Η αύξηση της εισροής μεταναστών και προσφύγων που συντελείται τα τελευταία χρόνια στον χώρο της Ελλάδας και ιδιαίτερα από το έτος 2015, έως και σήμερα, κατά το οποίο πολλαπλασιάστηκε ο αριθμός των αφίξεών τους, καταδεικνύει την ανάγκη εφαρμογής ενός στρατηγικού σχεδιασμού πρόληψης και προστασίας της δημόσιας υγείας τόσο των ίδιων όσο και του υπόλοιπου κοινωνικού συνόλου. Η σημασία της πρόληψης και της επικοινωνίας μέσα από στρατηγικές προώθησης μάρκετινγκ παρουσιάζει πολύπλευρη κοινωνικοοικονομική διάσταση διασφαλίζοντας την κοινωνική συνοχή, την προαγωγή της υγείας όλων των ατόμων χωρίς διακρίσεις και την ενσωμάτωση των μεταναστών και προσφύγων στον παραγωγικό ιστό της χώρας.
Η παρούσα μελέτη φιλοδοξεί να αναδείξει τη σημασία και το ρόλο του μάρκετινγκ σε τομείς όπως η πρόληψη και η επικοινωνία, όσον αφορά τον κλάδο υγείας, απευθυνόμενη σε ομάδες μεταναστών και προσφύγων που εισέρχονται στην Ελλάδα. Οι στόχοι της μελέτης αφορούν την μελέτη του μάρκετινγκ στο χώρο της υγείας, τη μελέτη της έννοιας του κοινωνικού μάρκετινγκ και την εφαρμογή του στον τομέα της υγείας καθώς και τη μελέτη στρατηγικών προώθησης πρόληψης και επικοινωνίας σε μετανάστες και πρόσφυγες.
Για την επίτευξη των παραπάνω σκοπών και στόχων της εργασίας, θα πραγματοποιηθεί βιβλιογραφική ανασκόπηση σε διεθνείς και ελληνικές πηγές, καθώς και αναζήτηση σχετικών πηγών στο διαδίκτυο.
Η εργασία χωρίζεται σε έξι κεφάλαια. Τα πρώτα τρία κεφάλαια αποτελούν το γενικό μέρος της παρούσας εργασίας και αναφέρονται στις έννοιες του μάρκετινγκ, του κοινωνικού μάρκετινγκ και τα πεδία εφαρμογής του στο χώρο της υγείας, καθώς και της έννοιας της μετανάστευσης στο χώρο της Ελλάδας και της σχέσης της με την υγεία. Στη συνέχεια, στα επόμενα δύο κεφάλαια αναλύονται η έννοια της πρόληψης και οι στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν πάνω στον τομέα της υγείας, καθώς επίσης, αναλύονται και οι τρόποι επικοινωνίας του μάρκετινγκ με σκοπό την προαγωγή και προστασία της υγείας των μεταναστών και κατ’ επέκταση του γενικού πληθυσμού. Στο έκτο κεφάλαιο αναφέρονται κάποιες προτάσεις και πρακτικές που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στο χώρο της Ελλάδας σχετικά με την ενίσχυση της ικανότητας των συστημάτων υγείας στη διαχείριση μεγάλων εισροών μεταναστών και προσφύγων. Το τελευταίο κεφάλαιο αποτελείται από τα συμπεράσματα της μελέτης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Marketing υγείας, Μετανάστευση, Πρόληψη, Επικοινωνία, Κοινωνικό marketing
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
69
Αριθμός σελίδων:
66
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Markou Athina Msc.pdf
851 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.