Υβριδικές τεχνικές μουσικής επένδυσης σε ταινίες μυθοπλασίας μικρού μήκους: Η ταινία "Chopper"

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2940432 150 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-04-13
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Γιαννούλης Λαοκράτης Δημήτριος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργάκη Αναστασία, Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ


Τριμελή Επιτροπή:
Γεωργάκη Αναστασία, Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Ανδρεοπούλου Αρετή, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Αναγνωστοπούλου Χριστίνα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Υβριδικές τεχνικές μουσικής επένδυσης σε ταινίες μυθοπλασίας μικρού μήκους: Η ταινία "Chopper"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Υβριδικές τεχνικές μουσικής επένδυσης σε ταινίες μυθοπλασίας μικρού μήκους: Η ταινία "Chopper"
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία εκπονείται με στόχο την ανάδειξη πρακτικών και τεχνικών στη δημιουργία κινηματογραφικής μουσικής που προκύπτουν από τον θεωρητικό λόγο και την επανάσταση που έφερε η ψηφιακή τεχνολογία στη συνθετική προσέγγιση.
Τα πρώτα τρία κεφάλαια αφορούν το θεωρητικό κομμάτι της εργασίας. Στο πρώτο κεφάλαιο, μέσω μιας ιστορικής αναδρομής γίνεται αποσαφήνιση της σχέσης μουσικής και κινούμενης εικόνας και παρουσιάζονται τα στάδια ανάπτυξής τους, δείχνοντας έτσι την άμεση σύνδεσή τους με την εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ακολούθως, στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η πολυδιάστατη φύση της κινηματογραφικής μουσικής, όπως προκύπτει από τον θεωρητικό λόγο. Συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για: 1) Τα μουσικά και τα οπτικά δομικά στοιχεία της κινηματογραφικής μουσικής. 2) Τις τρεις βασικές λειτουργίες της μουσικής στην εικόνα – την επίσημη, αφηγηματική και συναισθηματική λειτουργία – από την πλευρά διαφόρων θεωρητικών κλάδων (μουσικολογία, σπουδές κινηματογράφου, κοινωνιολογία, ψυχολογία).
Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται κατηγοριοποίηση των πρακτικών και τεχνικών προσέγγισης της μουσικής επένδυσης ταινιών και δίνεται έμφαση στις υβριδικές τεχνικές που απορρέουν από την ανάπτυξη των ψηφιακών εφαρμογών του 21ου αιώνα.
Τα επόμενα κεφάλαια αφορούν το πρακτικό μέρος της εργασίας. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται και περιγράφεται αναλυτικά η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στη δημιουργική διαδικασία μουσικής επένδυσης της ταινίας μικρού μήκους “Chopper (2019)”, με τη χρήση των σύγχρονων πρακτικών και τεχνικών και στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της αρχιτεκτονικής δομής της σύνθεσης. Τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα, ο επίλογος και οι βιβλιογραφικές πηγές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
κινηματογράφος, μουσική ταινιών, τεχνολογία, ταινίες μικρού μήκους, μυθοπλασία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59
Αριθμός σελίδων:
88
DIMITRISGIANNOULIS-PTYXIAKI-2021.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο