Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή

Διπλωματική Εργασία uoadl:2940635 159 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-04-01
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Παπαζωγονοπούλου Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δασκολιά Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Λιαράκου Γεωργία Αναπλ. Καθηγήτρια ΕΚΠΑ Μέλος
Παπανικολάου Αναστάσιος Επίκ. Καθηγητής ΠΔΜ Μέλος
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί έντονο ενδιαφέρον για τους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές κατανοούν παγκόσμια περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η κλιματική αλλαγή και σχετικά με αυτή προβλήματα, όπως το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η υπερθέρμανση του πλανήτη. Η αλλαγή του κλίματος είναι ένα από τα σημαντικότερα επιστημονικά, κοινωνικά, εκπαιδευτικά και διεθνή ζητήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα σήμερα και η εκπαίδευση χρειάζεται να την συμπεριλάβει τόσο στα προγράμματα σπουδών όσο και στην αναζήτηση προσεγγίσεων που συμβάλλουν στην καλύτερη προετοιμασία των νέων γενεών στην αντιμετώπισή της. Η παρούσα εργασία ξεκινά από μια σύντομη επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας όσον αφορά τις αντιλήψεις, τις στάσεις, τις γνώσεις και τις πεποιθήσεις των μαθητών για την κλιματική αλλαγή. Με βάση αυτή σχεδιάστηκε μια εμπειρική έρευνα, η οποία σκοπό είχε να εξετάσει τις γνώσεις και τις αντιλήψεις μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς την κλιματική αλλαγή, όπως επίσης αν υπάρχει διαφορά στις γνώσεις μεταξύ των μαθητών που είχαν συμμετάσχει σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και σε όσους δεν είχαν. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων ήταν ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου. Το ερευνητικό δείγμα αποτέλεσαν συνολικά 300 μαθητές από τέσσερα δημοτικά σχολεία της ευρύτερης περιοχής Αθηνών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει καλύτερη αντίληψη των μαθητών σε σχέση με το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής σε σύγκριση με προηγούμενες έρευνες, χωρίς όμως να απουσιάζουν οι παρανοήσεις ως προς τις αιτίες που προκαλούν φαινόμενα που συνδέονται με αυτή. Τέλος, οι μαθητές που είχαν συμμετάσχει σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης φαίνεται να ήταν καλύτερα ενημερωμένοι σχετικά με το ζήτημα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
κλιματική αλλαγή, φαινόμενο του θερμοκηπίου, υπερθέρμανση του πλανήτη, αντιλήψεις μαθητών, μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
81
Αριθμός σελίδων:
106
Παπαζωγονοπούλου Αθηνά - Διπλωματική Εργασία.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο