Σιωπές και περάσματα: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης στην ένταξη ενός ανάπηρου μαθητή / μία έρευνα δράσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2944090 109 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-04-27
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Δέγλερης Εμμανουήλ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασίλης Τσάφος
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σιωπές και περάσματα: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης στην ένταξη ενός ανάπηρου μαθητή / μία έρευνα δράσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σιωπές και περάσματα: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης στην ένταξη ενός ανάπηρου μαθητή / μία έρευνα δράσης
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των διαστάσεων του ρόλου του εκπαιδευτικού της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης στην ένταξη ενός ανάπηρου μαθητή που φοιτά σε γενικό πλαίσιο, σε μία συγκυρία μαζικής ανάπτυξης του κλάδου της ειδικής αγωγής που δημιουργεί αντίστοιχα συνθήκες αυξημένης ορατότητας των όρων εκπαίδευσης των ανάπηρων μαθητών και μαθητριών. Μέσα από μία έρευνα δράσης, επιχειρήθηκε η διερεύνηση των δυναμικών του πλαισίου ανάμεσα σε γενικούς εκπαιδευτικούς και τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης αλλά και μεταξύ αρτιμελών και μη δρώντων σε τρεις άξονες: ως προς τις προσδοκίες που επενδύονταν στον ερευνητή - εκπαιδευτικό, ως προς τις στρατηγικές που ήταν δυνατό να λειτουργήσουν ενταξιακά και, τέλος, ως προς τους περιορισμούς που συνάντησαν αλλά και τους πιθανούς τρόπους υπέρβασή τους. Με αυτό τον τρόπο το πεδίο δράσης της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης αναδεικνύεται σε ένα αμφίσημο τόπο, όπου η εγγύτητα εκπαιδευτικού και μαθητή χειραφετεί ενώ αποκλείει και αντιστρόφως.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνικό μοντέλο αναπηρίας, κριτική παιδαγωγική, έρευνα δράσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
46
Αριθμός σελίδων:
138
Δέγλερης ΜΔΕ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο