Παραγωγή Ντοκιμαντέρ και Σχολική Κοινότητα: μια οπτικο- ακουστική έρευνα για τα παιδαγωγικά εγχειρήματα μη τυπικής εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2947120 130 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-06-10
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Αυγουλέα Φωτεινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Νικολαΐδου Αφροδίτη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Παραγωγή Ντοκιμαντέρ και Σχολική Κοινότητα: μια οπτικο- ακουστική έρευνα για τα παιδαγωγικά εγχειρήματα μη τυπικής εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Παραγωγή Ντοκιμαντέρ και Σχολική Κοινότητα: μια οπτικο- ακουστική έρευνα για τα παιδαγωγικά εγχειρήματα μη τυπικής εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.
Περίληψη:
Στις επόμενες σελίδες αυτής της εργασίας γίνεται μια σύντομη ανασκόπηση της εξέλιξης του θεσμού της προσχολικής αγωγής από την εποχή του Μεσαίωνα μέχρι τις μέρες μας. Η ιστορία της Προσχολικής εκπαίδευσης και η ιστορία του Ντοκιμαντέρ, αν το δούμε λίγο αφαιρετικά, κινούνται με έναν κοινό ρυθμό. Η θεσμική αναγνώριση της προσχολικής αγωγής γειτνιάζει χρονικά με την εφεύρεση του κινηματογράφου. Αλλά και όταν θα υπάρξουν οι πρώτοι παιδαγωγοί που θα υποστηρίξουν την ύπαρξη μιας διαφορετικής προσέγγισης, θα δούμε ότι αντίστοιχα υπάρχουν και οι πρώτοι κινηματογραφιστές που δημιουργούν τα δικά τους κινήματα. Έτσι ο πειραματισμός και η διάθεση για αυτοσχεδιασμό δημιουργούν κινηματογραφικές κολεκτίβες αλλά και αυτοοργανωμένα σχολεία. Όμως υπάρχουν και οι στιγμές στο χρόνο, που η Παιδαγωγική και το Ντοκιμαντέρ συναντιούνται και δημιουργούν ταινίες για τη σχολική κοινότητα. Όλα τα παραπάνω τα αναπτύσσω στο πρώτο μέρος της εργασίας. Στο δεύτερο μέρος χρησιμοποιώ το ντοκιμαντέρ ως ερευνητικό εργαλείο για να μελετήσω εγχειρήματα μη τυπικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα του 21ου αιώνα. Παρουσιάζονται αναλυτικά τα βήματα για τη διαδικασία δημιουργίας του ντοκιμαντέρ με τίτλο “ΤΟ ΣΧΟΛ(Ε)ΙΟ ΜΑΣ”. Από την πρώτη γνωριμία με τα εγχειρήματα μέχρι τις τελικές διορθώσεις στο μοντάζ και τον ήχο παρουσιάζεται βήμα βήμα όλη η πορεία των τελευταίων οχτώ μηνών. Όσος χρόνος χρειάστηκε από την αρχική ιδέα μέχρι την τελική παρουσίαση του ντοκιμαντέρ. Αναλυτικότερα εξηγείται η χρήση του ντοκιμαντέρ ως ερευνητικό εργαλείο και πώς σε όλα τα στάδια της παραγωγής, βασικός στόχος ήταν να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα που ήταν:
• Ποιος είναι ο τρόπος λειτουργίας εγχειρημάτων μη τυπικής εκπαίδευσης;
• Ποιες είναι οι διαφορές τους από τα υπόλοιπα σχολεία;
• Πώς το ντοκιμαντέρ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ανάδειξη των ερωτημάτων;
Από τη διαδικασία της επιλογής των σχολείων, μέχρι τις συνεντεύξεις αλλά και το μοντάζ και την πρωτότυπη μουσική που δημιουργήθηκε συγκεκριμένα για το ντοκιμαντέρ, όλοι και όλα συνέβαλαν στην απάντηση των ερωτημάτων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Ντοκιμαντέρ, Σχολική Κοινότητα, Προσχολική Αγωγή, Παιδαγωγικά Εγχειρήματα, Μη- τυπική εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
25
Αριθμός σελίδων:
56
Παραγωγή Ντοκιμαντέρ και Σχολική Κοινότητα, Αυγουλέα Φωτεινή.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο