Η συμβολή της επικοινωνίας και των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ διευθυντή και εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος

Διπλωματική Εργασία uoadl:2947629 96 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-06-16
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μαραζιώτη Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θωμάς Μπαμπάλης (επιβλέπων), Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., ΕΚΠΑ
Φασούλης Κωνσταντίνος, Ομότιμος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε., ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή της επικοινωνίας και των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ διευθυντή και εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή της επικοινωνίας και των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ διευθυντή και εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να εξετάσει τη συμβολή της επικοινωνίας και των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ διευθυντή και εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος. Η μελέτη του θεωρητικού πλαισίου του θέματος οδήγησε στη διαπίστωση ότι οι δύο παράγοντες, επικοινωνία και διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ διευθυντή και εκπαιδευτικών, συμβάλλουν άμεσα στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος.
Προκειμένου να επιβεβαιωθεί ο βασικός σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας και να διερευνηθούν οι επιμέρους στόχοι και οι ερευνητικές της υποθέσεις διεξήχθη ποσοτική έρευνα, έχοντας ως ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα, το οποίο έλαβε μέρος στην έρευνα, αποτελείται από 165 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης που υπηρετούν σε δημοτικά σχολεία της Ανατολικής Αττικής και της Α΄ Διεύθυνσης Αθηνών. Το ερωτηματολόγιο διαμορφώθηκε έτσι ώστε μέσα από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών να διαπιστωθεί κατά πόσο ο διευθυντής αλλά και οι εκπαιδευτικοί επικοινωνούν αποτελεσματικά, το είδος των διαπροσωπικών τους σχέσεων και ποιο είναι το κλίμα που επικρατεί στις σχολικές μονάδες που υπηρετούν.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί επικοινωνούν ανοιχτά με τον διευθυντή τους και ότι ο διευθυντής διαθέτει τις απαραίτητες επικοινωνιακές δεξιότητες, αλλά παράλληλα φαίνεται το διεκπεραιωτικό στοιχείο να είναι έντονο. Οι εκπαιδευτικοί εμπιστεύονται τον διευθυντή τους, έχοντας καλές διαπροσωπικές σχέσεις αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Παρατηρήθηκε ότι το σχολικό κλίμα που επικρατεί στις σχολικές μονάδες που ερευνήθηκαν είναι περισσότερο οικείο και ευχάριστο και λιγότερο συλλογικό. Αυτό εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό αφενός από την αμφίδρομη αποτελεσματική επικοινωνία και τις διαπροσωπικές σχέσεις του διευθυντή με τους εκπαιδευτικούς αλλά και των εκπαιδευτικών μεταξύ τους και αφετέρου από την ουσιαστική αναγνώριση του έργου των εκπαιδευτικών από την πλευρά του διευθυντή και την ενεργή συμμετοχή τους στη λήψη των αποφάσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
επικοινωνία, διαπροσωπικές σχέσεις, σχολικό κλίμα, επικοινωνιακές δεξιότητες διευθυντή, συνεργατικές σχέσεις εκπαιδευτικών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59
Αριθμός σελίδων:
123
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΜΑΡΑΖΙΩΤΗ ΕΛΕΝΗ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.