ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (DIGITAL GAME-BASED LEARNING) ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΠΟΨΗ : ΜΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝΗ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2959630 109 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-08-22
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Κουτάντου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ραγκούση Μαρία, Καθηγήτρια, Τμήμα ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικών μηχανικών, Σχολή Μηχανικών Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (DIGITAL GAME-BASED LEARNING) ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΠΟΨΗ : ΜΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝΗ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (DIGITAL GAME-BASED LEARNING) ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΠΟΨΗ : ΜΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝΗ
Περίληψη:
Είναι γνωστό ότι η Mάθηση που βασίζεται στο ψηφιακό παιχνίδι (Digital Game-Based Learning, DGBL) χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στην σύγχρονη Εκπαίδευση. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να πραγματοποιηθεί μια συστηματική επισκόπηση των πρόσφατων δημοσιευμένων ερευνών που μελετούν τη Μάθηση που βασίζεται στο ψηφιακό παιχνίδι ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Υιοθετείται η μεθοδολογία των Pai et al. (Pai et al., 2004) και Κitchenham (Κitchenham, 2004), με μικρές τροποποιήσεις. Συγκεντρώνονται, επιλέγονται και αναλύονται τελικά 87 έρευνες, οι οποίες δημοσιεύτηκαν την τελευταία τετραετία (2017 – 2020). Σκοπός της ανάλυσης είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων όσον αφορά την επίδραση της DGBL τόσο στα μαθησιακά αποτελέσματα όσο και στις κοινωνικές και υψηλότερου επιπέδου/μεταγνωστικές δεξιότητες των μαθητών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον διερευνάται και ο τρόπος ένταξης και χρήσης του ψηφιακού παιχνιδιού στην διδακτική πράξη. Ειδικότεροι στόχοι είναι να ερευνηθεί (α) ποιούς άξονες αποτελεσμάτων της DGBL μελετούν οι εξεταζόμενες έρευνες (κατάκτηση/ανάκτηση γνώσης, κοινωνικές δεξιότητες, εμπλοκή, ικανοποίηση, παροχή κινήτρων, μεταγνωστικές ικανότητες,) και αντίστροφα (β) ποιοί άξονες δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς, και συνεπώς προτείνονται ως αντικείμενο μελέτης σε μελλοντικές έρευνες.
Τα κύρια ζητήματα που ερευνώνται στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας είναι εάν μέσα από το ψηφιακό παιχνίδι διευκολύνεται η καλλιέργεια των γνωστικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων των παιδιών, κατά πόσο προωθούνται οι συνεργατικές πρακτικές μάθησης και αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών και κατά πόσο διασκεδάζουν τη διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύονται και διερευνώνται ζητήματα που αφορούν τον τύπο και την κατηγορία του ψηφιακού παιχνιδιού, τον τόπο εφαρμογής της DGBL, το μάθημα/γνωστικό αντικείμενο στο πλαίσιο του οποίου εφαρμόζεται, την υιοθετούμενη/υποστηριζόμενη μαθησιακή θεωρία και την μεθοδολογία/εκπαιδευτικό σενάριο που καλείται να υποστηρίξει.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων αναδεικνύει την ισχυρά θετική επίδραση της DGBL πρακτικά σε όλους τους παραπάνω άξονες, με καθόλου έως ελάχιστα αρνητικά αποτελέσματα. Τα ευρήματα της παρούσα έρευνας υποδεικνύουν ότι το ψηφιακό παιχνίδι είναι ένα δυναμικό εργαλείο με πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα, εφόσον αξιοποιείται μέσα στα κατάλληλα πλαίσια και από καταρτισμένους εκπαιδευτικούς.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακό παιχνίδι, μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι, εκπαιδευτικό παιχνίδι, μαθησιακά αποτελέσματα, κοινωνικές δεξιότητες, μεταγνωστικές δεξιότητες, κινητροδότηση, θεωρίες μάθησης, συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
257
Αριθμός σελίδων:
129
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΜΚΔιπλωματική Εργασία Μαρία Κουτάντου_2021-05-30.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.