e-Banking και Έλληνας καταναλωτής: Μια σύγχρονη έρευνα.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2964924 51 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διοικητική Επιχειρήσεων και Τραπεζών
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-06
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Πανούσου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Απόστολος Λάζαρης, Επισκέπτης Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
e-Banking και Έλληνας καταναλωτής: Μια σύγχρονη έρευνα.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
e-Banking και Έλληνας καταναλωτής: Μια σύγχρονη έρευνα.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία ερευνά τη σχέση του Έλληνα καταναλωτή με το Internet Banking, ή αλλιώς την ηλεκτρονική τραπεζική. To internet banking, διαδεδομένο πια στην Ελλάδα, παρέχει πλήθος πλεονεκτημάτων για τον χρήστη αλλά και για τις τράπεζες.
Έρευνες σε διάφορες χώρες έχουν δείξει ότι η αντίληψη του καταναλωτή για την ευκολία χρήσης και την χρησιμότητά του internet banking, συσχετίζεται θετικά με την πρόθεσή του να κάνει χρήση των υπηρεσιών που παρέχει. Επίσης έχει συσχετιστεί με την πρόθεση χρήσης το φύλο, το επάγγελμα, το επίπεδο εκπαίδευσης και το εισόδημα.
Σημαντικός παράγοντας είναι και η ευχέρεια και άνεση που παρουσιάζουν οι χρήστες με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και το διαδίκτυο.
Προκύπτει επίσης ότι για την παρακίνηση για χρήση του, τουλάχιστον κατά την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα, έπαιξε ισχυρό ρόλο η διάδοση των έξυπνων κινητών, αλλά και οι 2 κρίσεις που χαρακτήρισαν τη δεκαετία, η οικονομική κρίση των capital controls του 2015 και η υγειονομική κρίση του COVID-19.
Για την διερεύνηση των ανωτέρω διαμορφώθηκε το ερωτηματολόγιο για την παρούσα εργασία με 77 ερωτήσεις, για δημογραφικά στοιχεία, για την ευχέρεια των χρηστών με τις τεχνολογίες πληροφορικής, για την συνεργασία τους με τις τράπεζες και τέλος, με ερωτήσεις ενός προσαρμοσμένου μοντέλου αποδοχής τεχνολογίας (ΤΑΜ3).
Μετά τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων συμπεραίνουμε ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν διαφέρουν πολύ από το μέσο όρο των άλλων χωρών σε ότι αφορά την πρόθεση χρήσης. Οι ιδιαίτερες και έκτακτες συνθήκες μπορεί να τους αναγκάσουν να αποκτήσουν Internet Banking, όμως πρέπει να πεισθούν για την χρησιμότητα και την ευκολία του. Η ευχέρεια τους με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και η ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα είναι καταλύτες για την εξοικείωση με το Internet Banking και την πρόθεση χρήσης του.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Internet banking, ηλεκτρονική τραπεζική, πρόθεση χρήσης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
29
Αριθμός σελίδων:
70
186037 ΠΑΝΟΥΣΟΥ ΜΑΡΙΑ - Διπλ.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο