Κριτική Αξιολόγηση Αυτοσχέδιων Ερωτηματολογίων για τα Αναπτυξιακά Χαρακτηριστικά των Βρεφών και των Νηπίων, μέσω Μελέτης Περίπτωσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2965212 69 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-17
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μαρρέ Δέσποινα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πέτρος Ρούσσος, Αναπληρωτής Καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ - Τμήμα Ψυχολογίας,
Διαμάντω Φιλιππάτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο: «Μαθησιακές Δυσκολίες», ΕΚΠΑ - Τμήμα Ψυχολογίας
Παναγιώτης Λιανός, Υποψήφιος διδάκτωρ Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ - Τμήμα Ψυχολογίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κριτική Αξιολόγηση Αυτοσχέδιων Ερωτηματολογίων για τα Αναπτυξιακά Χαρακτηριστικά των Βρεφών και των Νηπίων, μέσω Μελέτης Περίπτωσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κριτική Αξιολόγηση Αυτοσχέδιων Ερωτηματολογίων για τα Αναπτυξιακά Χαρακτηριστικά των Βρεφών και των Νηπίων, μέσω Μελέτης Περίπτωσης
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία, αποσκοπεί στο να δοθούν πληροφορίες σχετικά με τα βασικά χαρακτηριστικά των βρεφών και των νηπίων, από τα σωματικά μέχρι τα ψυχολογικά γνωρίσματά τους στους βασικούς τομείς της ανάπτυξης. Παράλληλα αναλύεται η σημασία της αναπτυξιακής αξιολόγησης και συνακόλουθα παρουσιάζονται ορισμένα ανιχνευτικά εργαλεία αξιολόγησης αναπτυξιακών χαρακτηριστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιούνται τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, εκτιμώντας την πιθανότητα κινδύνου εμφάνισης αναπτυξιακών διαταραχών σε νήπια. Επιπλέον τονίζεται η σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης ως αντισταθμιστική αγωγή, εξίσου στο εισαγωγικό μέρος της εργασίας. Στο ερευνητικό μέρος παρουσιάζεται η χορήγηση τριών αυτοσχέδιων ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση αναπτυξιακών χαρακτηριστικών ενός παιδιού, ως μελέτης περίπτωσης, ενώ τα εργαλεία αυτά εξετάζονται ως προς την ευχρηστία και την ευελιξία τους για την έγκαιρη ανίχνευση των αναπτυξιακών χαρακτηριστικών του. Στα αποτελέσματα που ακολουθούν από την ανάλυση του περιεχομένου αυτών, καθώς και της περιγραφικής αξιολόγησής τους, προκύπτουν συμπεράσματα για το αν θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε ευρύτερη έρευνα, προκειμένου τα ευρήματα να αξιοποιούνται για τον προσδιορισμό των αναγκών του Ελληνικού πληθυσμού βρεφών και νηπίων ηλικίας 0-4 ετών. Τέλος παρατίθεται η βιβλιογραφία που βασίστηκε η εργασία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά, αξιολόγηση, ανιχνευτικά εργαλεία, προσχολική εκπαίδευση, ερωτηματολόγια
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
115
Αριθμός σελίδων:
76
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία - Μαρρέ Δέσποινα.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.