Η αισθητική της μοντέρνας τέχνης μέσα από την προσέγγιση του Αντόρνο και η σύγκρισή της με την παλαιότερη γερμανική αισθητική

Διπλωματική Εργασία uoadl:2968506 108 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ιστορίας της Φιλοσοφίας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-01-20
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Σαμπάς Βασίλειος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Αραμπατζής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
Γεώργιος Στείρης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας
Ευάγγελος Πρωτοπαπαδάκης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αισθητική της μοντέρνας τέχνης μέσα από την προσέγγιση του Αντόρνο και η σύγκρισή της με την παλαιότερη γερμανική αισθητική
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αισθητική της μοντέρνας τέχνης μέσα από την προσέγγιση του Αντόρνο και η σύγκρισή της με την παλαιότερη γερμανική αισθητική
Περίληψη:
Το μοντέρνο έργο τέχνης ως γέννημα της αισθητικής του μοντερνισμού αποτελεί το αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας. Μέσα από το ημιτελές έργο του Τ. Αντόρνο "Αισθητική Θεωρία", σκιαγραφούνται όλες οι αισθητικές προϋποθέσεις της νέας αυτής αισθητικής καθώς και οι λανθάνουσες κατευθύνσεις που αποτελούν απόρροια αυτής και την επεκτείνουν προς τους λοιπούς φιλοσοφικούς κλάδους. Ταυτόχρονα, η αισθητική των Καντ και Χέγκελ αποτελεί σημείο διαρκούς επιστροφής, ως θεμελίωση από την οποία το έργο του μοντερνισμού αμφισβητεί. Παράλληλα, το μοντέρνο έργο τέχνης παραμένει αβέβαια συνδεδεμένο με το σημείο αυτό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Αισθητική, φιλοσοφία, Αντόρνο, μοντερνισμός, έργο τέχνης, Καντ, Χέγκελ, Έγελος, μοντέρνο, Σχολή της Φρανκφούρτης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
21
Αριθμός σελίδων:
70
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΤΟΡΝΟ_τελικό2.pdf (619 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο