Γιάννης Κωνσταντινίδης: βιογραφία και αναλυτική προσέγγιση του έργου " Οκτώ Ελληνικοί Νησιώτικοι Χοροί".

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3197241 53 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-09-12
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Καζάκου Δέσποινα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τάσος Κολυδάς, Μέλος Εργαστηριακού-Διδακτικού Προσωπικού, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Νικόλαος Μαλιάρας, Καθηγητής στο τομέα της Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Μηνάς Ι. Αλεξιάδης, Καθηγητής στο τομέα της Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Γιάννης Κωνσταντινίδης: βιογραφία και αναλυτική προσέγγιση του έργου " Οκτώ Ελληνικοί Νησιώτικοι Χοροί".
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Γιάννης Κωνσταντινίδης: Βιογραφία και αναλυτική προσέγγιση του έργου " Οκτώ Ελληνικοί Νησιώτικοι Χοροί".
Περίληψη:
Η πτυχιακή αυτή εργασία δομείται σε δύο κεφάλαια. Το πρώτο περιλαμβάνει την
καταγραφή της βιογραφίας του συνθέτη, η οποία εκκινείται με την παράθεση
πληροφοριών που αφορούν τις οικογενειακές καταβολές και τα παιδικά χρόνια και
προχωρά στις σπουδές του στο εξωτερικό (Δρέσδη και Βερολίνο) καταλήγoντας στην
καλλιτεχνική του πορεία, που ουσιαστικά διαδραματίστηκε -κατά το μεγαλύτερο
ποσοστό- μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα. Μεταξύ άλλων εξετάζονται: η διπλή
καλλιτεχνική του ταυτότητα, οι επιρροές που αργότερα επέδρασαν σημαντικά στην
εργογραφία του, που αφορά το είδος της δυτικής έντεχνης μουσικής και η συνολική
συμβολή του ως καλλιτεχνική προσωπικότητα στον τομέα της μουσικής δημιουργίας.
Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει τη συστηματική ανάλυση των μερών του
έργου Οκτώ Ελληνικοί Νησιώτικοι Χοροί, από την οποία προκύπτει η εξαγωγή
συμπερασμάτων σχετικά με το προσωπικό συνθετικό στυλ και τις συνθετικές
τεχνικές του. Συγκεκριμένα καταγράφονται οι αντιστοιχίσεις των τρόπων, η
αρμονική πορεία και οι ποικίλες μορφολογικές δομές που εντοπίζονται συνολικά σε
αυτό το έργο. Στη συνέχεια ακολουθεί υποενότητα, η οποία περιλαμβάνει την
παρουσίαση των επιρροών που δέχτηκε ο συνθέτης από το ρεύμα του
ιμπρεσιονισμού, με κυρίαρχες επιδράσεις από τους συνθέτες Claude Debussy και
Maurice Ravel, και από τον συνθέτη Béla Bartók. Στη συνέχεια εντοπίζονται τα
σημεία των επιδράσεών τους στο αναλυθέν έργο του. Στο τελευταίο υποκεφάλαιο,
παρατίθεται η διαδικασία παραλληλισμού, που αφορά τη διαδικασία ενσωμάτωσης
του παραδοσιακού στοιχείου στο πεδίο της δυτικής έντεχνης νεοελληνικής μουσικής.
Αυτό επιτυγχάνεται με την αντιπαραβολή των πληροφοριών που έχουν αντληθεί από
τη βιβλιογραφική έρευνα και σε συνδυασμό με την παράθεση σύντομων
αποσπασμάτων του έργου του Αιμίλιου Ριάδη, ως εκπροσώπου της Εθνικής Σχολής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Γιάννης Κωνσταντινίδης, Οκτώ Ελληνικοί Νησιώτικοι Χοροί, 8 ελληνικοί νησιώτικοι χοροί, ανάλυση, Εθνική Σχολή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
39
Αριθμός σελίδων:
77.
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Kazakou+Despina,+Thesis,+14-02-2022,+National+and+Kapodistrian+University,+Department+of+Musicology (1).pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.