Παράγοντες που επηρεάζουν την Ψυχική Ανθεκτικότητα (mental resilience) και την Προσωπική Αποτελεσματικότητα Διδασκαλίας (personal teaching efficacy) εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας, γενικής και ειδικής αγωγής

Διπλωματική Εργασία uoadl:3218013 76 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-05-20
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Τζανουδάκη Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνίου Αλέξανδρος - Σταμάτιος, Αν. Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αλευριάδου Αναστασία, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Παιδαγωγική Σχολή, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Παράγοντες που επηρεάζουν την Ψυχική Ανθεκτικότητα (mental resilience) και την Προσωπική Αποτελεσματικότητα Διδασκαλίας (personal teaching efficacy) εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας, γενικής και ειδικής αγωγής
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Παράγοντες που επηρεάζουν την Ψυχική Ανθεκτικότητα (mental resilience) και την Προσωπική Αποτελεσματικότητα Διδασκαλίας (personal teaching efficacy) εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας, γενικής και ειδικής αγωγής
Περίληψη:
Η ανθεκτικότητα είναι μια δεξιότητα ζωής στην οποία όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επικεντρώνονται σε όλη τη σταδιοδρομία εκπαίδευσης των μαθητών. Συνδέεται άμεσα με την αυτό-αποτελεσματικότητα και κατ’ επέκταση με την απόδοση των ίδιων των εκπαιδευτικών. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της συσχέτισης της Ψυχικής Ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διαθέτουν, σε σχέση με την προσωπική διδακτική τους αποτελεσματικότητα. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων της παρούσας έρευνας χρησιμοποιήθηκε 1 ερωτηματολόγιο που αποτελούταν από 3 μέρη. Το πρώτο μέρος στόχευε στην εκτίμηση του επιπέδου ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ το δεύτερο στο επίπεδο προσωπικής αποτελεσματικότητας των αντίστοιχων εκπαιδευτικών. Το τρίτο και τελευταίο μέρος του ερωτηματολογίου είχε ερωτήσεις από τις οποίες αντλήθηκαν πληροφορίες για τα δημογραφικά στοιχεία του δείγματος που συμμετείχε στην έρευνα. Η ανάλυση των δεδομένων της παρούσας έρευνας έγινε με τη χρήση του προγράμματος στατιστικών εφαρμογών SPSS. Συμπεριελήφθησαν συνολικά 484 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής από σχολεία της Ελλάδας. Το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων εργάζονταν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε σχολεία της γενικής αγωγής. Η συσχέτιση της ψυχικής ανθεκτικότητας και προσωπικής διδακτικής αποτελεσματικότητας έδειξε μέτριες και αρνητικές συσχετίσεις με την πιο ισχυρή εξ αυτών να είναι μεταξύ συνολικής ψυχικής ανθεκτικότητας και προσωπικής διδακτικής διδασκαλίας. Σε σχέση με σημαντικούς ατομικούς παράγοντες, όπως το κίνητρο και η αυτο-αποτελεσματικότητα, καθώς οι εκπαιδευτικοί βιώνουν επιτυχία στην εργασία τους, αυτό χτίζει την αυτο-αποτελεσματικότητά τους, η οποία στη συνέχεια οδηγεί σε μεγαλύτερη επιμονή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ανθεκτικότητα, αυτό-αποτελεσματικότητα, εκπαιδευτικός, ειδική αγωγή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
148
Αριθμός σελίδων:
113
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ -ΤΖΑΝΟΥΔΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ- Π.Μ.Σ. ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 2.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο