ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΤΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ-ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Διπλωματική Εργασία uoadl:3218083 79 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ανθρωπιστικές Σπουδές: Λογοτεχνία, Θέατρο και Γλώσσα στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-05-23
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Λεφαντζή Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργία ( Τζίνα )Καλογήρου , Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας , Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Kαποδιστριακό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Βίκυ Πάτσιου , Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Βασιλική Οικονομόπουλου , μέλος ΕΔΙΠ ΠΤΔΕ / ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΤΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ-ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΤΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Περίληψη:
Κάποιοι από τους βασικούς στόχους της διδασκαλίας του μαθήματος της νεοελληνικής λογοτεχνίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι η εξοικείωση των μαθητών με την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων , η μεταλαμπάδευση γνώσεων σε αυτούς οι οποίες θα τους καταστήσουν ικανούς αναγνώστες , η καλλιέργεια της δημιουργικής τους σκέψης και η ευαισθητοποίησή τους σε ό,τι αφορά ζητήματα που άπτονται του ύφους και της γλώσσας που χρησιμοποιεί ο κάθε συγγραφέας αλλά και των αφηγηματικών τεχνικών που αξιοποιούνται στα πλαίσια της αφήγησης.
ο κλάδος της αφηγηματολογίας μπορεί να παράσχει στους μαθητές , αλλά και σε κάθε αναγνώστη τα κατάλληλα μεθοδολογικά εργαλεία προκειμένου να αναγνωρίζουν τις αφηγηματικές τεχνικές ενός κειμένου και με βάση αυτές να εμβαθύνουν περισσότερο στην κατανόηση του. Η αφηγηματολογία αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό κλάδο που εντάσσεται στη θεωρία της λογοτεχνίας ενώ ταχεία ανάπτυξη του παρατηρήθηκε στην περιοχή της Γαλλίας , κυρίως από το 1965 εώς και το 1975.
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αποτελέσει μια προσπάθεια διερεύνησης των διαφόρων αφηγηματικών τυπολογιών που προτάθηκαν κατά καιρούς , ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται κυρίως στη θεωρία που διατυπώθηκε από τον Genette. Στα πλαίσια της εργασίας παρουσιάζονται τρία πλάνα διδακτικής προσέγγισης λογοτεχνικών κειμένων που προορίζονται για διδασκαλία σε μαθητές ενιαίου λυκείου και τα οποία επιχειρείται να αναλυθούν σύμφωνα με τις αφηγηματικές τεχνικές που αξιοποιεί ο συγγραφέας τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
λογοτεχνία, αφηγηματολογία, εστίαση , αφηγηματικές τεχνικές , κατηγορίες αφηγητή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
73
Αριθμός σελίδων:
82
Lefantzi ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf (758 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο