Πολιτική επικοινωνία: Στρατηγικές άμεσης και έμμεσης πειθούς κατά τις εκλογικές αναμετρήσεις 2015 και 2019: Οι περιπτώσεις των Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκου Μητσοτάκη»

Διπλωματική Εργασία uoadl:3218717 54 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτική και διαδίκτυο
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-06-14
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Μπιλίρης Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Νίκος Παπαναστασίου, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πολιτική επικοινωνία: Στρατηγικές άμεσης και έμμεσης πειθούς κατά τις εκλογικές αναμετρήσεις 2015 και 2019: Οι περιπτώσεις των Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκου Μητσοτάκη»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
« Πολιτική επικοινωνία: Στρατηγικές άμεσης και έμμεσης πειθούς κατά τις εκλογικές αναμετρήσεις 2015 και 2019: Οι περιπτώσεις των Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκου Μητσοτάκη»
Περίληψη:
Από την αρχαιότητα ως σήμερα, ο λόγος χρησιμοποιείται από τους πολιτικούς προκειμένου να πείσουν το πλήθος και να το επηρεάσουν υπέρ τους. Στην παρούσα εργασία εξετάζονται οι μορφές πειθούς που αξιοποίησαν στρατηγικά στο κομμάτι της επικοινωνίας τους ο Αλέξης Τσίπρας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις εθνικές εκλογές του 2015 και του 2019 αντίστοιχα, και συγκεκριμένα στις τελευταίες προεκλογικές του ομιλίες πριν ανέλθουν στον πρωθυπουργικό θώκο. Αναλύεται η έννοια της πλαισίωσης και η χρήση της στη διάρκεια των προεκλογικών περιόδων και των εκλογικών αναμετρήσεων γενικότερα, τα εικονικά πλαίσια τα οποία σχετίζονται με την εικόνα των ηγετών, τεχνικές πειθούς σύμφωνα με τον Αριστοτέλη και άλλους θεωρητικούς, με ιδιαίτερη βαρύτητα στις τεχνικές πειθούς που ορίζει ο Robert Cialdini. Εξετάζονται το ύφος, οι γλωσσικές επιλογές η κινησιολογία και οι ενδυματολογικές επιλογές των πολιτικών αρχηγών. Σκοπός της εργασίας είναι να ερμηνεύσει ποιες είναι αυτές οι μορφές πειθούς, ποιες από αυτές είναι σε άμεσο και ποιες σε έμμεσο επίπεδο και πως σχετίζονται με τις αλλαγές στάσεων και τις επιλογές των ψηφοφόρων. Στην περίπτωση του Αλέξη Τσίπρα χρησιμοποιούνται το διλημματικό πλαίσιο, το πλαίσιο ηθικής και το πλαίσιο εθνικής αναγκαιότητας, ο ίδιος επιλέγει το προφίλ του ηγέτη αγωνιστή ενώ αξιοποιεί άμεσα και έμμεσα στο μεγαλύτερο βαθμό την τεχνική της συμπάθειας. Αντίθετα στην περίπτωση Μητσοτάκη, χρησιμοποιείται το πλαίσιο ηθικής, επιλέγει το προφίλ του κλασσικού ηγέτη και τις τεχνικές της δέσμευσης και της σπανιότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Πολιτική επικοινωνία, στρατηγικές πειθούς, πολιτικός λόγος, εθνικές εκλογές, Τσίπρας, Μητσοτάκης.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
65
Αριθμός σελίδων:
62
Διπλωματική_Μπιλίρης[1081] (6).pdf (867 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο