Η επίδραση της εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία σε νεαρά άτομα

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3228590 4 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-08-03
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
ΚΑΖΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΜΑΝΔΑΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
ΤΟΜΕΑΣ ΑΘΛΗΤΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΤΕΦΑΑ - ΣΕΦΑΑ - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η επίδραση της εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία σε νεαρά άτομα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η επίδραση της εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία σε νεαρά άτομα
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει την σημαντική επιρροή που μπορεί να έχει η εικονική πραγματικότητα μέσω παιχνιδιών και εφαρμογών στην στατική και δυναμική ισορροπία νεαρών ατόμων. Το δείγμα που χρησιμοποιήθηκε ήταν δέκα υγιείς άρρενες ηλικίας 18-23 ετών με στοιχεία καλής φυσικής κατάστασης. Σε όλους τους δοκιμαζόμενους έγινε έλεγχος στατικής και δυναμικής ισορροπίας πριν, αμέσως μετά και δέκα λεπτά μετά το πέρας της παρέμβασης-εμβύθισης. Η διαδικασία παρέμβασης-εμβύθισης περιελάμβανε παιχνίδι σε συνθήκες εικονικής πραγματικότητας χαμηλής ποιότητας εικόνας και ευκρίνειας, μέσω της χρήσης στερεοσκοπικών γυαλιών εικονικής πραγματικότητας τύπου TURBO-X και κινητού τηλεφώνου. Για την επιτυχή εκτέλεση του παιχνιδιού απαιτούνταν κυρίως προσθιοπίσθιες κινήσεις της κεφαλής και περιστροφές του κορμού έως και 360 μοίρες. Η συνολική διάρκεια παρέμβασης-εμβύθισης ήταν 15 λεπτά ύστερα από 5 λεπτά εξοικείωσης με το παιχνίδι. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων μας έδειξαν ότι παιχνίδι διάρκειας 15 λεπτών σε συνθήκες μη υψηλής ευκρίνειας εικονικής πραγματικότητας και με έντονη κινητική συμμετοχή της κεφαλής και του κορμού, έχει μηδαμινές επιδράσεις στην δυναμική ισορροπία σε αντίθεση με την στατική ισορροπία η οποία επηρεάστηκε αρνητικά. Οι τιμές των μετρήσεων της στατικής ισορροπίας αμέσως μετά την διαδικασία εμβύθισης ήταν μειωμένες σε σχέση με τις αρχικές μετρήσεις, γεγονός που δεν παρατηρήθηκε στις τιμές των μετρήσεων 10 λεπτών μετά από τη διαδικασία εμβύθισης, οι οποίες έδειξαν ανοδική πορεία. Συμπερασματικά η διαδικασία εμβύθισης υπό αυτές τις συνθήκες μπορεί να επιφέρει χειροτέρευση της στατικής ισορροπίας αμέσως μετά την λήξη του παιχνιδιού μέσω αυξημένης ακούσιας ελαφρράς ταλάντωσης του σώματος, η οποία όμως υποχωρεί αισθητά ύστερα από 10 λεπτά αποχής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Στατική ισορροπία, Δυναμική ισορροπία , Εικονική πραγματικότητα (VR), Εικονικό περιβάλλον (Virtual environment), Εμβύθιση (Ιmmersion),Στερεοσκοπικά γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (HMD), Ακούσια ελαφρά ταλάντωση για τη διατήρηση στατικής ισορροπίας (Body sway)
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
71
Αριθμός σελίδων:
45
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.pdf (496 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο