Η χρήση των chatbots στη συμβουλευτική ενημέρωση του γενικού πληθυσμού σχετικά με τη νόσο Covid-19

Διπλωματική Εργασία uoadl:3232342 141 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική της Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-09-22
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Μουτσανά-Ταπολίν Φρατζέσκα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λιάσκος Ιωσήφ, ΕΔΙΠ, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Μαντάς Ιωάννης, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Ζούλιας Εμμανουήλ, ΕΔΙΠ, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση των chatbots στη συμβουλευτική ενημέρωση του γενικού πληθυσμού σχετικά με τη νόσο Covid-19
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η χρήση των chatbots στη συμβουλευτική ενημέρωση του γενικού πληθυσμού σχετικά με τη νόσο Covid-19
Περίληψη:
Στην προσπάθειά της η ανθρωπότητα να αντιμετωπίσει τη σοβαρότητα των προκλήσεων που δημιουργούνται σήμερα από την πανδημία COVID-19, οδηγείται σε μια σειρά από δράσεις, συμπεριλαμβανομένων της ενημέρωσης του γενικού πληθυσμού μέσω εφαρμογών νέας ευφυούς τεχνολογίας.
Τα chatbot είναι μια τέτοια τεχνολογία που αξιοποιεί στοιχεία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI - Artificial Intelligence). Tα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται εντυπωσιακά ως προς τη χρήση «φιλικών» γραφικών περιβαλλόντων διεπαφής και διαδραστικής επικοινωνίας. Η διάδοση τους οδήγησε στη συστηματική μελέτη των τρόπων με τους οποίους ενσωματώνεται στο χώρο των κοινωνικών δραστηριοτήτων και στο χώρο της υγείας. Όντας μια δυναμική και συναρπαστική τεχνολογία με πολλές δυνατότητες εξέλιξης, οφείλουμε να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας της και τον αντίκτυπο που έχει αυτή στην καθημερινότητα μας.
Στην εργασία αυτή γίνεται μια διερεύνηση της τεχνολογίας που διέπει τα chatbot, τόσο στο θεωρητικό όσο και στον τεχνικό τομέα. Περιγράφονται τα βασικά στοιχεία που συνιστούν την τεχνολογία των chatbots, αναφέρονται βασικές έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ-Αrtificial Intelligence) ως υπόβαθρο των chatbots, ακολουθεί η ταξινόμηση των chatbots με διαφορετικά κριτήρια και μία ανασκόπηση εφαρμογών χρήσης της τεχνολογίας chatbot σε θέματα υγείας. Στη συνέχεια παρουσιάζεται ο τρόπος λειτουργίας ενός chatbot, καθώς και οι τεχνολογίες και τα συστατικά μέρη που το αποτελούν.
Για να γίνει κατανοητός ο τρόπος της λειτουργίας και της υλοποίησης ενός chatbot, η μεθοδολογία, οι τεχνικές ανάπτυξης και οι δυνατότητες που τα αναδεικνύουν σε χρηστικά εργαλεία, αναπτύχθηκε εξ αρχής, στην πλατφόρμα ΙΒΜ Watson Assistant (WA) μια εφαρμογή ενός chatbot με την ονομασία «Chatbot - Iris». Η εφαρμογή, ολοκληρώνει μια σφαιρική άποψη για την τεχνολογία αυτή, η διαδικασία ανάπτυξης της οποίας παρουσιάζεται βήμα προς βήμα με τη μορφή οδηγού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Covid-19 , Παγκόσμια πανδημία, Εικονικός βοηθός, Τεχνητή νοημοσύνη, Ρομπότ υγειονομικής περίθαλψης "Watson Assistant"
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
200
Αριθμός σελίδων:
219
Moutsana_Tapolin_Fratzeska_MSc.pdf (6 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο