Οι στάσεις των γονέων στη σχέση σχολείου οικογένειας

Διπλωματική Εργασία uoadl:3234232 56 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-10-06
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Κάραλης Μιχαήλ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπαμπάλης Θωμάς , Καθηγητής ,ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Τσώλη Κωνσταντίνα , Επίκουρη Καθηγήτρια ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Αλεξόπουλος Νικόλαος ,Ε.ΔΙ.Π ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι στάσεις των γονέων στη σχέση σχολείου οικογένειας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι στάσεις των γονέων στη σχέση σχολείου οικογένειας
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων και στάσεων των γονέων σχετικά την επικοινωνία τους με το σχολείο, την κατασκευή των ρόλων τους και τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η κατασκευή ρόλων αναφέρεται στον ορθό διαμοιρασμό των ρόλων και των δράσεων που πρέπει να αναλάβουν οι γονείς και το σχολείο, προκειμένου να αναπτυχθεί η ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ τους. Πολλοί παράγοντες, όπως το ακαδημαϊκό, οικονομικό επίπεδο των γονέων φαίνεται να διαφοροποιούν τον βαθμό εμπλοκής τους στο σχολείο. Ωστόσο, παρά το γεγονός πως η συνεργασία οικογένειας- σχολείου έχει διαπιστωθεί ότι αποτελεί σημαντική πρακτική για τις μαθησιακές επιδόσεις και τη κοινωνικοποίηση του παιδιού στο σχολείο, δεν παρατηρείται αυξημένος βαθμός εμπλοκής από όλους τους γονείς.
Στην συγκεκριμένη έρευνα χρησιμοποιήθηκε ποσοτικού τύπου μεθοδολογία, με εργαλείο συλλογής δεδομένων το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα αφορούσε 128 γονείς από την ευρύτερη περιοχή της Ελλάδας. Η έρευνα εξέτασε τις στάσεις- αντιλήψεις των γονέων για το σχολείο και την αξία της γονεϊκής εμπλοκής, διερεύνησε τις πρακτικές που οδηγούν στην εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και αν υπάρχει συσχέτιση της συμμετοχής των γονέων με το μορφωτικό τους επίπεδο το χρόνο και τη διαθεσιμότητα τους. Τα κύρια αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν την σημαντική συσχέτιση της γονεϊκής εμπλοκής στα σχολικά δρώμενα και των απόψεων των γονέων αναφορικά με το σχολικό κλίμα, καθώς, όπως διαπιστώνεται όσο πιο ισχυρή είναι η συμμετοχή και η επικοινωνία των γονέων με το σχολικό προσωπικό, τόσο αυξάνονται και οι θετικές τους αντιλήψεις σχετικά με τις σχολικές διαδικασίες/ σχολικό κλίμα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Γονεϊκή εμπλοκή, επικοινωνία γονέων και εκπαιδευτικών, στάσεις γονέων, αντιλήψεις γονέων, κατασκευή γονεϊκού ρόλου.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
12
Αριθμός σελίδων:
98
Διπλωματική_Εργασία_Κάραλης_Μιχαήλ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο