L’initiation des étudiants du M1 de l’Université d’Angers au grec moderne à l’aide des Approches Plurielles et de l’exploitation des éléments culturels

Διπλωματική Εργασία uoadl:3246426 26 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-11-18
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Μακρή Ιωάννα-Παναγιώτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ρέα Δελβερούδη, Καθηγήτρια Γενικής Γλωσσολογίας-Ιστορίας γλωσσικών ιδεών, Πρόεδρος Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Professeur Emmanuel VERNADAKIS
Professeure assistante Marina VICHOU
Πρωτότυπος Τίτλος:
L’initiation des étudiants du M1 de l’Université d’Angers au grec moderne à l’aide des Approches Plurielles et de l’exploitation des éléments culturels
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η εισαγωγή των φοιτητών του Μάστερ 1 του Πανεπιστημίου της Angers στο μάθημα των Νέων Ελληνικών μέσω των Πλουραλιστικών Προσεγγίσεων και της αξιοποίησης των πολιτισμικών στοιχείων
Περίληψη:
Το θέμα της μεταπτυχιακής εργασίας γεννήθηκε στο μυαλό μας κατά το χειμερινό εξάμηνο του έτους 2021-2022, κατά το οποίο φοιτούσαμε στο Πανεπιστήμιο της Angers ως μεταπτυχιακές φοιτήτριες στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus. Αξιοποιήσαμε την ευκαιρία που μας δόθηκε ως διδάσκουσες στο εισαγωγικό μάθημα των Νέων Ελληνικών, το οποίο παρακολούθησαν αντίστοιχα μεταπτυχιακοί φοιτητές, προκειμένου να εξετάσουμε την επίδραση του πολιτισμικού στοιχείου και των Πλουραλιστικών Προσεγγίσεων στην κινητοποίηση του ενδιαφέροντός τους για μια γλώσσα άγνωστη σε αυτούς. Για τον σκοπό αυτό, προχωρήσαμε στη διατύπωση αρχικών ερωτημάτων έρευνας που λειτούργησαν για εμάς ως αφετηρία, ώστε να μπορέσουμε να χτίσουμε το μεθοδολογικό μας πλάνο. Κατόπιν, στο πλαίσιο της έρευνάς μας, αναλύσαμε τα αναστοχαστικά κείμενα των φοιτητών, προϊόν αξιολόγησης του εν λόγω μαθήματος. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη σπουδαιότητα του πολιτισμικού στοιχείου και των Πλουραλιστικών Προσεγγίσεων στην κινητοποίηση ενός αλλόφωνου κοινού, καθώς και την ύπαρξη αναπαραστάσεων σε ένα μάθημα ξένης γλώσσας. Έτσι οδηγηθήκαμε σε περαιτέρω κριτικό αναστοχασμό των αποτελεσμάτων και στη διατύπωση προτάσεων που θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμες στο πλαίσιο τόσο της διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος, όσο και στην προώθησή του σε διεθνές επίπεδο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
διδασκαλία νέων ελληνικών, εισαγωγικό μάθημα, κουλτούρα, πλουραλιστικές προσεγγίσεις, μελέτη περίπτωσης, γαλλόφωνο κοινό, ημερολόγιο παρακολουθήσεων, αναστοχαστικό κείμενο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
48
Αριθμός σελίδων:
176
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

2022_M2ELE_Mémoire_IoannaMAKRI_AntigoniRIZAKOU.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.