Βιώματα, απόψεις και στάσεις φοιτητών/τριών με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις αναφορικά με την προσβασιμότητα σε ΑΕΙ της Ελλάδος.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3301259 38 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-03-18
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Λιώνη Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνίου Αλέξανδρος - Σταμάτιος ,Καθηγητής ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Βιώματα, απόψεις και στάσεις φοιτητών/τριών με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις αναφορικά με την προσβασιμότητα σε ΑΕΙ της Ελλάδος.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Βιώματα, απόψεις και στάσεις φοιτητών/τριών με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις αναφορικά με την προσβασιμότητα σε ΑΕΙ της Ελλάδος.
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική εργασία στόχο έχει να εξετάσει την προσβασιμότητα των φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΑΕΙ) της Ελλάδος, το οποίο θεραπεύει τις Εικαστικές Τέχνες, μέσα από τις απόψεις και την οπτική των ίδιων των φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις . Το βασικό ερευνητικό εργαλείο, ήταν οι ημιδομημένες συνεντεύξεις. Σε αυτή την έρευνα συμμετείχαν δεκαεπτά (17) νυν φοιτητές και απόφοιτοι του εν λόγω ΑΕΙ. Το ηλικιακό εύρος των συμμετεχόντων ήταν από είκοσι πέντε έως πενήντα τριών (25- 53) ετών και υπήρχε εκπροσώπηση και από τα δύο φύλα. Παρατέθηκαν τόσο θετικές απόψεις όσο και απόψεις βάσει των οποίων η προσβασιμότητα υπάρχει μόνο σε θεωρητικό πλαίσιο. Παρατηρήθηκε ότι καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της οπτικής και της άποψης των συμμετεχόντων διαδραμάτισε, κυρίως, το είδος της αναπηρίας, η ηλικία και η εμπειρία τους από φοίτηση σε προηγούμενα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης ή μη. Ως γενικό αποτέλεσμα, προέκυψε ότι, ενώ θεωρητικά υπάρχουν οι βασικές προϋποθέσεις, έτσι ώστε να υπάρχει προσβασιμότητα των ΑμεΑ στο εν λόγω εκπαιδευτικό ίδρυμα στην πραγματικότητα, υπάρχουν σημαντικές αλλαγές και τροποποιήσεις, οι οποίες είναι αναγκαίο να επέλθουν, ώστε να περάσει το θέμα της προσβασιμότητας από τη θεωρία στην πράξη. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι τους τόνισαν πως δεν ζητούν προνόμια και ούτε διεκδικούν «χάρες», αλλά ουσιαστική προσβασιμότητα, ισότητα και δικαιοσύνη. Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως κάποιοι από τους συνεντευξιαζόμενους εξέφρασαν έντονα την ενόχλησή τους αναφορικά με το ότι υπάρχει αυτή η παρανόηση και έχουν παρατηρήσει με δυσαρέσκεια, φοιτητές ΑμεΑ να επιτυγχάνουν στις εξετάσεις ή αντίθετα, να αποτυγχάνουν αποκλειστικά λόγω της αναπηρίας τους για διαφορετικό κάθε φορά λόγο. Επισημάνθηκε από τους ίδιους ότι αν δεν έχουν ουσιαστική πρόσβαση τόσο στο εκπαιδευτικό υλικό όσο και στο κτήριο το αίτημά τους για προσβασιμότητα και συμπερίληψη θα εξακολουθεί να μην ικανοποιείται.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ΑμεΑ, χρόνιες παθήσεις, προσβασιμότητα, συμπερίληψη, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, (εικαστικές) Τέχνες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
47
Αριθμός σελίδων:
82
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΓΕΩΡΓΙΑ ΛΙΩΝΗ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.