Η επικοινωνία του ΜΚΟ Διοτίμα, πριν και κατά την πανδημία και η ανάδειξη της ανάγκης για μια επικοινωνιακή καμπάνια προσανατολισμένη στο ανδρικό κοινό

Διπλωματική Εργασία uoadl:3322711 110 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-04-19
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Παπαγεωργίου Παναγιώτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ελένη-Ρεβέκκα Στάιου, Υποψήφια Διδάκτωρ, Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η επικοινωνία του ΜΚΟ Διοτίμα, πριν και κατά την πανδημία και η ανάδειξη της ανάγκης για μια επικοινωνιακή καμπάνια προσανατολισμένη στο ανδρικό κοινό
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
The communication of the NGO Diotima, before and during the pandemic and the emergence of the need for a communication campaign focused on the male audience
Περίληψη:
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης», του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Κύριος στόχος της είναι η μελέτη της επικοινωνίας και της δράσης του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού «Κέντρο για τα Έμφυλα Δικαιώματα και την Ισότητα - Διοτίμα». Για τον σκοπό αυτό, αρχικά πραγματοποιείται ανάλυση του θεωρητικού πλαισίου, για το οποίο καθίσταται αρκετά δύσκολη η συλλογή των δεδομένων καθώς δεν υπάρχουν απόλυτα μεμονωμένοι όροι με τους οποίους γίνεται αναφορά στην έμφυλη και ενδοοικογενειακή βία, αλλά και στη γυναικοκτονία.
Έπειτα, για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιούνται τόσο ποσοτικές όσο και ποιοτικές μέθοδοι. Αρχικά, πραγματοποιείται ποιοτική ανάλυση στο κομμάτι της επικοινωνίας του φορέα πριν από την πανδημία, δηλαδή πριν από τη μεγάλη αύξηση των περιστατικών έμφυλης βίας και γυναικοκτονίας στην Ελλάδα αλλά και κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής. Έπειτα, εξετάζονται τυχόν διαφορές στη στρατηγική επικοινωνίας του οργανισμού λόγω της παραπάνω εξέλιξης.
Στη συνέχεια, στο δεύτερο στάδιο της έρευνας, διεξάγεται ποσοτική έρευνα σε δείγμα 200 ατόμων με ίση αναλογία ανδρών-γυναικών, μέσω ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων προκειμένου να μελετηθούν η οπτική και ο τρόπος αντιμετώπισης των περιστατικών έμφυλης βίας και από τα δύο φύλα, αλλά και ενδεχόμενοι τρόποι με τους οποίους μια επικοινωνιακή εκστρατεία θα μπορούσε να συμβάλει στην καταπολέμηση των φαινομένων αυτών.
Στο τελευταίο ερευνητικό μέρος, πραγματοποιείται και το δεύτερο μέρος της ποιοτικής έρευνας, με τρεις γραπτές συνεντεύξεις από τρεις ανεξάρτητους επαγγελματίες, μια ψυχολόγο, μια υπεύθυνη επικοινωνίας και μια κοινωνική λειτουργό, υπό το πρίσμα της μελέτης για τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισης της βίας κατά των γυναικών, αλλά και το πώς θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια επικοινωνιακή καμπάνια η οποία θα συμβάλει στην εξάλειψη της.
Τέλος, παρουσιάζεται η ύπαρξη της αναγκαιότητας για δημιουργία μιας νέας καμπάνιας επικοινωνίας από το κέντρο Διοτίμα, καθώς και ένα αναλυτικό προτεινόμενο επικοινωνιακό πλάνο για μια νέα εκστρατεία για την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας η οποία απευθύνεται μόνο στο ανδρικό κοινό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός, Έμφυλη βία, Επικοινωνιακή Καμπάνια, Επικοινωνία Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
106
Αριθμός σελίδων:
87
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.