Κοινωνική Δικαιοσύνη & Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα σε Προπτυχιακούς Φοιτητές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3327566 809 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική, Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Διά Βίου Μάθηση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-05-25
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Βρεττού Αναστασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Αργυροπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α
Αντώνιος Μπούρας, Ε.ΔΙ.Π., Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α
Αναστάσιος Ασβεστάς, Επιστημονικός Συνεργάτης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κοινωνική Δικαιοσύνη & Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα σε Προπτυχιακούς Φοιτητές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κοινωνική Δικαιοσύνη & Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα σε Προπτυχιακούς Φοιτητές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Περίληψη:
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας ήταν να αναδειχθεί η συσχέτιση του επιπέδου της κοινωνικής δικαιοσύνης με την επαγγελματική προσαρμοστικότητα σε 188 προπτυχιακούς φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από την ανασκόπηση σχετικής βιβλιογραφίας. Στην μετα-πανδημική εποχή, η κοινωνική δικαιοσύνη είναι παρούσα στη σύγχρονη βιώσιμη αγορά εργασίας και σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Η γενιά Ζ οφείλει να είναι επαγγελματικά προσαρμοστική στις αέναες εργασιακές μεταβάσεις αλλά ταυτόχρονα και κοινωνικά δίκαιη μέσα στους κόλπους του πανεπιστημίου, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις επιταγές της νέας κοινωνικής εργασιακής πραγματικότητας. Αξιοποιήθηκαν για τη μέτρηση τους ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο με δημογραφικά στοιχεία, το ερωτηματολόγιο Επαγγελματικής Προσαρμοστικότητας (CAAS Savickas & Porfeli, 2012) (Προσαρμογή στην ελληνική γλώσσα: Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου, Κατερίνα Μικεδάκη, Κατερίνα Αργυροπούλου & Ανδρόνικος Καλίρης, 2018) και το μεταφρασμένο ερωτηματολόγιο Social Justice Scale (Susan R. Torres-Harding, Brian Siers, Bradley D. Olson, 2011). Παρατηρείται ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ των υπό - κλιμάκων του ενδιαφέροντος για την σταδιοδρομία και της αντιλαμβανόμενης συμπεριφοράς ελέγχου. Ακόμα, παρατηρείται ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ των υπό - κλιμάκων του ελέγχου, της περιέργειας και της αυτοπεποίθησης της επαγγελματικής προσαρμοστικότητας και της αντιλαμβανόμενης συμπεριφοράς ελέγχου και την πρόθεση δράσης για την κοινωνική δικαιοσύνη. Επιπλέον, εκμαιεύεται το αποτέλεσμα ότι οι γυναίκες παρουσιάζουν μεγαλύτερο ποσοστό συμπεριφοράς κοινωνικής δικαιοσύνης έναντι των ανδρών. Τα αποτελέσματα μπορούν να αξιοποιηθούν στην έρευνα, την εκπαίδευση και τη συμβουλευτική σταδιοδρομίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνική δικαιοσύνη, επαγγελματική προσαρμοστικότητα, προπτυχιακοί φοιτητές, τριτοβάθμια εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
17
Αριθμός σελίδων:
98
Διπλωματική Εργασία_Αναστασία Α Βρεττού_AM_202005_NoCopy.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο