«LoBGΑΜ»: ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑΣ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3365078 78 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-11-20
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Βλασσοπούλου Μυρσίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Κουτρομάνος, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
«LoBGΑΜ»: ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑΣ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«LoBGΑΜ»: ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑΣ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
Περίληψη:
Τα κινητά παιχνίδια (mobile games) και τα παιχνίδια τοποθεσίας (location-based games) έχουν αποκτήσει ιδιαίτερο ερευνητικό ενδιαφέρον. Η αξιοποίηση παιχνιδιών τοποθεσίας στη μαθησιακή διαδικασία μπορεί να προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, καθώς επιτρέπει στους παίκτες να συνδέσουν τον περιβάλλοντα φυσικό χώρο στον οποίο βρίσκονται με την ιστορική, πολιτιστική ή περιβαλλοντική του αξία μέσω της επιτόπιας συλλογής δεδομένων, της παρατήρησης και της αλληλεπίδρασης τόσο με τον ίδιο τον χώρο όσο και με άλλους ανθρώπους που βρίσκονται εκεί.
Παρ’ όλο που τα παιχνίδια τοποθεσίας έχουν ποικίλες δυνατότητες, η αποδοχή τους από τους εκπαιδευτικούς αποτελεί μεταξύ άλλων σημαντικό ερευνητικό κριτήριο προς διερεύνηση. Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών ως προς μια τεχνολογία επηρεάζουν σημαντικά την πρόθεσή τους να το χρησιμοποιήσουν στη διδασκαλία τους.
Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση αναδείχθηκε ότι υπάρχει έλλειψη μοντέλων που εξετάζουν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τα παιχνίδια τοποθεσίας, τα οποία αποτυπώνουν τις δυνατότητες αυτού του είδους παιχνιδιών. Για τον λόγο αυτό, σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η επέκταση του μοντέλου αποδοχής της τεχνολογίας με έναν συνδυασμό μεταβλητών, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τα μοναδικά χαρακτηριστικά της τεχνολογίας που βασίζεται στην τοποθεσία και ενδέχεται να επηρεάζουν την αποδοχή των αντίστοιχων παιχνιδιών από τους εκπαιδευτικούς και η πιλοτική αξιολόγηση της αποδοχής ενός παιχνιδιού τοποθεσίας από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς.
Για την επίτευξη του ανωτέρου σκοπού, σχεδιάστηκε ένα παιχνίδι τοποθεσίας για την Ιστορία του Δημοτικού Σχολείου, το οποίο αξιοποιεί τις ιδιαίτερες δυνατότητες των παιχνιδιών τοποθεσίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 82 φοιτητές/τριες του Παιδαγωγικού Τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι οποίοι έπαιξαν το παιχνίδι της έρευνας και έπειτα συμπλήρωσαν ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τον υψηλό βαθμό αποδοχής των μελλοντικών εκπαιδευτικών και την πρόθεσή τους να χρησιμοποιήσουν παιχνίδια τοποθεσίας στη μελλοντική τους διδασκαλία. Σημαντικό εύρημα, επίσης, αποτέλεσε ο υψηλός βαθμός αντιληπτής ευχαρίστησης, αντιληπτής συνδεσιμότητας και αντιληπτής κινητικότητας των παιχνιδιών τοποθεσίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Παιχνίδια τοποθεσίας, Μοντέλο Αποδοχής της Τεχνολογίας, Αντιλήψεις εκπαιδευτικών, Εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
175
Αριθμός σελίδων:
167
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική_Εργασία_Βλασσοπούλου_Μυρσίνη.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.