Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-11-20
Συγγραφέας:
Σάπκας Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Γαγάτσης , Ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου ,
Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ,
Σπύρου Παναγιώτης, τέως Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κατανόηση γεωμετρικού σχήματος και δημιουργικότητα στη Γεωμετρία: Ποια η φύση της σχέσεως τους;
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κατανόηση γεωμετρικού σχήματος και δημιουργικότητα στη Γεωμετρία: Ποια η φύση της σχέσεως τους;
Περίληψη:
Η Γεωμετρία και συγκεκριμένα η κατανόηση του γεωμετρικού σχήματος αποτελεί από τα πρώτα μαθητικά χρόνια ενός ατόμου, ένα από τα πιο γοητευτικά και σημαντικά μέρη της μαθηματικής του εκπαίδευσης. Οι σκέψεις που κάνουν οι μαθητές σε σχέση με το γεωμετρικό σχήμα και οι συνηθισμένες παρανοήσεις που το συντροφεύουν, αποτελούν κλασσικά ζητήματα στη σύγχρονη έρευνα της διδακτικής της γεωμετρίας. Στην παρούσα εργασία, θα παρατηρήσουμε και θα προσπαθήσουμε να χαρακτηρίσουμε της σχέση της κατανόησης του γεωμετρικού σχήματος με τη δημιουργικότητα στη γεωμετρία. Ειδικότερα, παρατηρούμε και μελετάμε τη φύση της μεταξύ τους σχέσης, δηλαδή το αν είναι μία ασθενής σχέση ή μία ισχυρή σχέση. Για να υλοποιηθεί αυτός ο σκοπός, δόθηκαν δύο διαφορετικά φύλλα εργασίας σε ενενήντα πέντε μαθητές σχολείων ηλικίας 15-16 ετών με τρία προβλήματα που σχετίζονται με την κατανόηση του Γεωμετρικού σχήματος αλλά και δύο προβλήματα πολλαπλών λύσεων. Οι απαντήσεις των μαθητών αναλύθηκαν ποσοτικά, μέσω συνεπαγωγικής στατιστικής, για την εξυπηρέτηση του ερευνητικού ερωτήματος, αλλά έγινε και μία μικρή ποιοτική ανάλυση ορισμένων μη αναμενόμενων λύσεων. Τα αποτελέσματα ενισχύουν την παρούσα έρευνα, καθώς δείχνουν ότι υπάρχει μία ισχυρή σχέση μεταξύ της κατανόησης του γεωμετρικού σχήματος και της δημιουργικότητας στη Γεωμετρία, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και συγκεκριμένες λύσεις μαθητών καθώς και η προσέγγιση τους, ανάλογα με την ηλικία και την τάξη τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Κατανόηση γεωμετρικού σχήματος, δημιουργικότητα στη γεωμετρία, ασκήσεις πολλαπλών λύσεων
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
168