Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική Κοινωνική ΕργασίαΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-30
Συγγραφέας:
Κουτρολίκου Χαρίκλεια
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θεανώ Καλλινικάκη, Καθηγήτρια, Κοινωνικής Εργασίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Βιώματα και προσδοκίες ασυνόδευτων ανηλίκων από την ένταξη - φοίτηση στο εκπαιδευτικό σύστημα»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Βιώματα και προσδοκίες ασυνόδευτων ανηλίκων από την ένταξη - φοίτηση στο εκπαιδευτικό σύστημα»
Περίληψη:
Η παρούσα ΜΔΕ εκπονήθηκε από την Χαρίκλεια Κουτρολίκου στο πλαίσιο του διαπανεπιστημιακού μεταπτυχιακού προγράμματος «Συμβουλευτική» το 2023.
Πραγματεύεται την προσβασιμότητα στην εκπαίδευση ασυνόδευτων αιτούντων άσυλο ανήλικων κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ελλάδα. Παρουσιάζονται οι θεσμίσεις και τα κύρια μέτρα και μέσα της σχετικής εκπαιδευτικής πολιτικής (τάξεις ένταξης, ΖΕΠ, ελληνομάθεια, προσαρμογή, υλικά κ.ά.) και συζητείται η εφαρμογή τους σε παιδιά που διαβιούν σε Δομή φιλοξενείας σε μια μεγάλη πόλη στην ενδοχώρα. Με σκοπό την ανάδειξη παραγόντων που επιδρούν στην τακτική φοίτηση και επίδοση πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις με δεκαπέντε αγόρια ηλικίας 12 ως 18 ετών. Οι εμπειρίες των μετεχόντων στην έρευνα ανέδειξαν αποκλίσεις από το σύνολο των πολιτικών που στοχεύουν στην ένταξη τους, με αποτέλεσμα την πολύ πρόωρη διακοπή της φοίτησης τους, και να την απώλεια των ευκαιριών πρόσκτησης των ωφελειών μάθησης, κοινωνικοποίησης, ανθεκτικότητας κ.λ.π. Οι ίδιοι αποκρίνονται σε μορφές άτυπης εκπαίδευσης που παρέχει Δομή, ενώ εκφράζονται θετικά για τα άτομα που βρίσκονται εντός αυτής και τα οποία τους παρέχουν υποστήριξη εκπαιδευτικού και συναισθηματικού επιπέδου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση προσφύγων, ασυνόδευτοι πρόσφυγες, πρόσφυγες και ελληνικό σχολείο, μέτρα εκπαιδευτικής ένταξης προσφύγων, δικαίωμα της εκπαίδευσης
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
11