Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-10-30
Συγγραφέας:
Μάντζιος Σωτήριος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου (επιβλέπων) Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε.- ΕΚΠΑ
Δρ. Ζωή Κρόκου Μέλος Σ.Ε.Π. του Ε.Α.Π.
Δρ. Ηλίας Βασιλείου Γλωσσολόγος, Ειδικός Παιδαγωγός.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Επαγγελματική εξουθένωση, κατάθλιψη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τρόποι αντιμετώπισης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επαγγελματική εξουθένωση, κατάθλιψη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τρόποι αντιμετώπισης
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία, μελετά την επαγγελματική εξουθένωση και την κατάθλιψη που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τις στρατηγικές για την αντιμετώπισή τους. Σκοπός της έρευνας είναι να αναδείξει τους παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική υγεία των εκπαιδευτικών, ειδικά κατά τη διάρκεια στρεσογόνων καταστάσεων όπως η πανδημία COVID-19. Η επαγγελματική εξουθένωση περιλαμβάνει τη συναισθηματική εξάντληση, αποπροσωποποίηση και μειωμένα προσωπικά επιτεύγματα, ενώ η κατάθλιψη συχνά προκαλείται από αυξημένο φόρτο εργασίας, τις απαιτήσεις του επαγγέλματος και τις δύσκολες συμπεριφορές των μαθητών. Μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης και ανάλυσης δεδομένων, η εργασία εντοπίζει τις κοινωνικοδημογραφικές παραμέτρους (όπως το φύλο, τα χρόνια προϋπηρεσίας και οι εργασιακές συνθήκες) που συνδέονται με τα υψηλά επίπεδα άγχους και κατάθλιψης στους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, προτείνονται παρεμβάσεις όπως η εφαρμογή θετικών ψυχολογικών μεθόδων και η καλλιέργεια ανθεκτικότητας για τη βελτίωση της ψυχικής τους υγείας. Τέλος, τονίζεται η σημασία της κατάλληλης εκπαίδευσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση του στρες και την πρόληψη της επαγγελματικής εξουθένωσης, κάτι που βελτιώνει όχι μόνο την ευεξία τους, αλλά και την ποιότητα της διδασκαλίας τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Επαγγελματική εξουθένωση, Κατάθλιψη, Στρες, Άγχος, Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας, Τρόποι αντιμετώπισης, Στρατηγικές αντιμετώπισης, Παρεμβάσεις, Υποστήριξη εκπαιδευτικών
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
216