Στρες και Συναισθήματα Γονέων για τη Μελέτη Παιδιών Σχολικής Ηλικίας με ΔΕΠΥ: Σύγκριση με Τυπικά Παιδιά

Διπλωματική Εργασία uoadl:3461449 9 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-01-30
Έτος εκπόνησης:
2025
Συγγραφέας:
Καβουρίδη Μαρίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (επόπτρια)

Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Εφαρμοσμένη Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Διαμάντω Φιλιππάτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μαθησιακών Δυσκολιών, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρες και Συναισθήματα Γονέων για τη Μελέτη Παιδιών Σχολικής Ηλικίας με ΔΕΠΥ: Σύγκριση με Τυπικά Παιδιά
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στρες και Συναισθήματα Γονέων για τη Μελέτη Παιδιών Σχολικής Ηλικίας με ΔΕΠΥ: Σύγκριση με Τυπικά Παιδιά
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στη διερεύνηση του γονικού στρες για τη σχολική μελέτη και των συναισθημάτων των γονέων μαθητών Δημοτικού τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ). Το δείγμα αποτέλεσαν 37 γονείς παιδιών με ΔΕΠΥ (N = 30 μητέρες, Ν = 7 πατέρες) και 175 γονείς τυπικών παιδιών (Ν = 147 μητέρες, Ν = 28 πατέρες). Οι μεταβλητές αυτές μελετήθηκαν σε συνάρτηση με ατομικούς παράγοντες, σχετικούς με τους γονείς και το παιδί, με μεταβλητές, που σχετίζονταν με τη σχολική μελέτη και τη προσλαμβανόμενη υποστήριξη από το σχολείο. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκε η κλίμακα «Στρες γονέων για τη μελέτη στο σπίτι» (Katz et al., 2012), η κλίμακα «Συναισθήματα των γονέων» (Deater-Deckard et al., 1998) καθώς και ένα ερωτηματολόγιο συλλογής δημογραφικών στοιχείων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι γονείς ανέφεραν μέτρια επίπεδα στρες για τη σχολική μελέτη, χαμηλά επίπεδα αρνητικών συναισθημάτων και υψηλά επίπεδα θετικών συναισθημάτων ως προς τη σχέση τους με το παιδί. Παρατηρήθηκαν υψηλές θετικές συσχετίσεις ανάμεσα στο γονικό στρες για τη μελέτη και στα συναισθήματα των γονέων ως προς τη σχέση τους με το παιδί. Επίσης, βρέθηκε πως τα επίπεδα στρες των γονέων για τη μελέτη, τα θετικά και τα αρνητικά τους συναισθήματα διαφοροποιούνται ως προς την ύπαρξη ΔΕΠΥ, το φύλο του παιδιού, το μορφωτικό επίπεδο του γονέα, το χρόνο εμπλοκής στη μελέτη, το είδος γονικής εμπλοκής, το είδος του μαθήματος και το βαθμό προσλαμβανόμενης υποστήριξης από το σχολείο. Τα ευρήματα συζητούνται σε συνάρτηση με την πρόσφατη βιβλιογραφία και μπορούν να αξιοποιηθούν στη διαμόρφωση εξειδικευμένων προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης για την υποστήριξη παιδιών κατά τη μελέτη τους στο σπίτι.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ΔΕΠΥ, στρες για τη μελέτη, συναισθήματα, παιδιά σχολικής ηλικίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
91
Αριθμός σελίδων:
96
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία Καβουρίδη.pdf
840 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.