Αξιολόγηση της συμβολής της Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην ανίχνευση, καλλιέργεια, διατήρηση και αξιοποίηση των χαρισμάτων και ταλέντων κάθε μαθητή/ μαθήτριας. Τεκμηρίωση πολιτικής και πρακτικών ποιοτικής Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3471313 12 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική, Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Διά Βίου Μάθηση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-03-06
Έτος εκπόνησης:
2025
Συγγραφέας:
Γαβαλά Αναστασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αργυροπούλου Αικατερίνη, Αν. καθηγήτρια. Φιλοσοφική σχολή. Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συμβουλευτική, Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Διά Βίου Μάθηση. ΕΚΠΑ
Γαϊτάνης Δημήτριος. Διδάσκων με ανάθεση. Φιλοσοφική Σχολή. Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συμβουλευτική, Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Διά Βίου Μάθηση. ΕΚΠΑ
Μπούρας Αντώνιος. Μέλος ΕΔΙΠ. Φιλοσοφική Σχολή. Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Διά Βίου Μάθηση. ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιολόγηση της συμβολής της Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην ανίχνευση, καλλιέργεια, διατήρηση και αξιοποίηση των χαρισμάτων και ταλέντων κάθε μαθητή/ μαθήτριας. Τεκμηρίωση πολιτικής και πρακτικών ποιοτικής Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιολόγηση της συμβολής της Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην ανίχνευση, καλλιέργεια, διατήρηση και αξιοποίηση των χαρισμάτων και ταλέντων κάθε μαθητή/ μαθήτριας. Τεκμηρίωση πολιτικής και πρακτικών ποιοτικής Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται κατά πόσο η οργανωμένη και ποιοτική Συεπ που παρέχεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση μπορεί να οδηγήσει κάθε μαθητή / μαθήτρια στην ανίχνευση, καλλιέργεια και διατήρηση των ταλέντων/ χαρισμάτων του/της. Για το σκοπό αυτό μελετήθηκαν αφενός, οι θεωρητικές προσεγγίσεις της έννοιας του ταλέντου/ χαρίσματος και αφ’ ετέρου ποια είναι αυτά τα επιθυμητά χαρακτηριστικά της ποιοτικής Συεπ που μπορούν να συμβάλλουν στην ανίχνευση, καλλιέργεια και διατήρηση των ταλέντων κάθε μαθητή/ τριας. Για το σκοπό αυτό συντάχθηκε ένα ερωτηματολόγιο ακολουθώντας τα στάδια της διασφάλισης της ποιότητας. Για την συλλογή των δεδομένων, διατυπώθηκαν 34 ερωτήσεις που αφορούσαν το σχολικό οικοσύστημα στο σύνολό του και μοιράστηκε πιλοτικά σε 20 δασκάλους, εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, διευθυντές και συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού και σταδιοδρομίας. Στη συνέχεια απαντήθηκε από 121 άτομα που πήραν μέρος στην έρευνα ανώνυμα από όλη την Ελληνική Επικράτεια από Δημόσια και Ιδιωτικά σχολεία. Ακολούθησε στατιστική ανάλυση, επαγωγική και περιγραφική, και τα αποτελέσματα έδειξαν την έλλειψη οργανωμένης ΣΥΕΠ αλλά και την ανεπάρκεια σε γνωστικό και υλικό - τεχνικό πεδίο στα σχολεία. Την ερμηνεία των αποτελεσμάτων ακολουθούν 9 προτάσεις βελτίωσης ανά κατηγορία αναφοράς του ερωτηματολογίου όπως ανθρώπινο δυναμικό, παροχή υπηρεσιών, συμμετοχή χρηστών και πολιτών και αποτελέσματα των προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Χαρισματικότητα, Ταλέντο, Διασφάλιση Ποιότητας Οργανωμένης Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Χαρακτηριστικά Ποιοτικής Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
93
Αριθμός σελίδων:
121
Αργυροπούλου Αικ. Γαϊτάνης Δημήτρης, Μπούρας Αντώνιος.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο