Μονάδα:
Κατεύθυνση Μάρκετινγκ ΑθλητισμούΒιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-03-12
Συγγραφέας:
Χαλκιαδάκης Νικόλαος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πήχα Λαμπρινή , Αναπληρώτρια Καθηγήτρια , Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών , ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το branding στο ελληνικό ποδόσφαιρο: προκλήσεις και προοπτικές
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το branding στο ελληνικό ποδόσφαιρο: προκλήσεις και προοπτικές
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα είχε ως κύριο σκοπό να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο η επωνυμία ενός ποδοσφαιρικού συλλόγου επηρεάζει τη συναισθηματική σύνδεση και την αφοσίωση των φιλάθλων, εστιάζοντας παράλληλα στη συμβολή των χορηγιών και τη διαφοροποίηση βάσει δημογραφικών χαρακτηριστικών. Για τη συλλογή των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε ποσοτική μεθοδολογία με ένα δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε σε δείγμα 120 ατόμων. Οι ερωτήσεις κάλυπταν τέσσερις βασικές ενότητες: την ταυτότητα επωνυμίας, τη δέσμευση, την αντίληψη της χορηγίας και την επίδραση της επωνυμίας στη συναισθηματική εμπλοκή των φιλάθλων. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων ανέδειξε ότι η ισχυρή επωνυμία, όταν επικοινωνείται με σαφήνεια και συνέπεια, συνδέεται στενά με την αφοσίωση των οπαδών, ακόμα και σε περιόδους μειωμένης αγωνιστικής απόδοσης. Οι εμπειρίες τη «μέρα του αγώνα», η ενεργή παρακολούθηση ενημερώσεων και οι κοινωνικές δράσεις βρέθηκαν να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της δέσμευσης. Ωστόσο, η ασθενής ευθυγράμμιση των χορηγιών με τις βασικές αξίες του συλλόγου περιορίζει το δυνητικό όφελος για την εικόνα της ομάδας. Επίσης, παράγοντες όπως το φύλο και η συχνότητα παρακολούθησης αγώνων διαφοροποιούν σημαντικά τη στάση απέναντι στην επωνυμία. Συνολικά, τα ευρήματα δείχνουν ότι μια ολοκληρωμένη στρατηγική branding, σε συνδυασμό με στοχευμένες δράσεις δέσμευσης, μπορεί να ενισχύσει τη βιώσιμη αφοσίωση των φιλάθλων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
ποδοσφαιρική επωνυμία, συναισθηματική σύνδεση, αφοσίωση οπαδών, χορηγίες, δημογραφικά χαρακτηριστικά
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
43