Μονάδα:
Κατεύθυνση Μετάφραση - Γλωσσολογία. Θεωρία και Εφαρμογές στην Ισπανική ΓλώσσαΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-03-15
Συγγραφέας:
Γαλανοπούλου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
1. Αγγελική Αλεξοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια - Επιβλέπουσα, Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
2. Σουσάνα Λούγκο Μιρόν, Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια. Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
3. Κυριακή Παλαπανίδη, Επίκουρη Καθηγήτρια. Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Los marcadores discursivos en los manuales de ELE del nivel B2
Γλώσσες εργασίας:
Ισπανικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι κειμενικοί δείκτες στα εγχειρίδια της Ισπανικής ως Ξένης Γλώσσας επιπέδου Β2
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί με ποιον τρόπο και σε τι βαθμό έχει ενσωματωθεί στα διδακτικά εγχειρίδια της Ισπανικής ως Ξένης Γλώσσας η διδασκαλία των κειμενικών δεικτών. Με βάση ένα σώμα εγχειριδίων, τα οποία ακολουθούν μια επικοινωνιακή προσέγγιση προσανατολισμένη στη δράση, επιχειρείται να καταδειχθούν οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους διδάσκονται αυτά τα στοιχεία του λόγου. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες (ΚΕΠΑ), επιλέχθηκαν εγχειρίδια του επιπέδου Β2, καθώς από αυτό το επίπεδο και μετά, οι πραγματολογικές πτυχές μελετώνται περισσότερο και οι δείκτες θεωρούνται απαραίτητα στοιχεία για την ευχέρεια του λόγου. Ως εκ τούτου, με τη βοήθεια του επιλεγμένου σώματος κειμένων –και μέσω της ανάλυσης των ασκήσεων που παρουσιάζονται στα εγχειρίδια– επισημαίνεται η έννοια των δεικτών και καταδεικνύεται η σημασία τους στη διδασκαλία της Ισπανικής ως Ξένης Γλώσσας στην τάξη και, κατά συνέπεια, ο θεμελιώδης ρόλος τους στην ανάπτυξη της επικοινωνιακής ικανότητας. Με αυτόν τον τρόπο, στοχεύουμε επίσης να ενθαρρύνουμε τους εκπαιδευτικούς να προβληματιστούν σχετικά με τους καλύτερους τρόπους διδασκαλίας και επεξήγησης αυτών των γλωσσικών στοιχείων στην τάξη, προκειμένου να βελτιώσουν την κειμενική ικανότητα των μαθητών, τόσο σε προφορικό όσο και σε γραπτό επίπεδο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις κλειδιά: κειμενικοί δείκτες, διδακτική, πραγματολογία, διδασκαλία και εκμάθηση της Ισπανικής ως Ξένης Γλώσσας, λόγος.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
55
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
LOS MD EN LOS MANUALES DE ELE_GALANOPOULOU_FINAL_PERGAMOS.pdf
8 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.