Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και ΑθλητισμούΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-03-19
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χαρίτου Σοφία , ΕΔΙΠ , κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών , φυσικής αγωγής και αθλητισμού
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διάγνωση διαταραχών αυτιστικού φάσματος : διαγνωστικά ζητήματα και πολυπλοκότητα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διάγνωση διαταραχών αυτιστικού φάσματος : διαγνωστικά ζητήματα και πολυπλοκότητα
Περίληψη:
Η παρούσα βιβλιογραφική εργασία εξετάζει τον αυτισμό σε παιδιά και εφήβους, εστιάζοντας στις διαγνωστικές προκλήσεις και τις μεθόδους αξιολόγησης, καθώς και στη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και παρέμβασης.
Αρχικά, η εργασία παρέχει έναν ορισμό της Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος (ASD) και περιγράφει τα κύρια χαρακτηριστικά των παιδιών με αυτισμό, όπως οι δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση και η παρουσία περιορισμένων, επαναλαμβανόμενων συμπεριφορών. Στη συνέχεια, αναλύεται η πολυπλοκότητα της διαγνωστικής διαδικασίας, επισημαίνοντας θέματα όπως το Σύνδρομο Asperger, οι διαφορές ηλικίας στη διάγνωση και τα ζητήματα φύλου.
Η εργασία προχωρά στην ανασκόπηση των διαγνωστικών εργαλείων και των κριτηρίων αξιολόγησης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διαφορικής διάγνωσης για την ακριβή αναγνώριση των συμπτωμάτων του αυτισμού. Εξετάζονται οι διαφορές στην εκδήλωση των συμπτωμάτων σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και οι προκλήσεις που προκύπτουν από αυτές.
Επιπλέον, η εργασία αναφέρεται στην κλινική εφαρμογή των διαγνωστικών εργαλείων και την ανάγκη για πολυεπιστημονική προσέγγιση στην αξιολόγηση των παιδιών με αυτισμό. Τονίζεται η σημασία της συμβουλευτικής και της υποστήριξης των φροντιστών και των γονέων, οι οποίοι παίζουν κρίσιμο ρόλο στην αποτελεσματική διαχείριση και υποστήριξη των παιδιών με αυτισμό.
Τέλος, η εργασία καταλήγει στα συμπεράσματα, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα για συνεχή έρευνα και βελτίωση των διαγνωστικών μεθόδων και των προγραμμάτων παρέμβασης, ώστε να ανταποκρίνονται στις ποικίλες ανάγκες των παιδιών και των εφήβων με αυτισμό. Μέσω της ανάλυσης αυτής, η εργασία συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση και διαχείριση της διαταραχής, προάγοντας την έγκαιρη διάγνωση και την αποτελεσματική παρέμβαση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Αυτισμός,διαταραχή αυτιστικού φάσματος,έφηβος,διάγνωση παιδιών,παρέμβαση,υποστήριξη
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
83