Μονάδα:
Κατεύθυνση Ηθική Φιλοσοφία, Δίκαιο και Ευζωία των ΖώωνΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-04-05
Συγγραφέας:
Τσακνάκη Αλεξάνδρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασίλειος Πανταζής Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Διδάσκων ΔΠΜΣ «Ζώα: Ηθική, Δίκαιο, Ευζωία»Τμήματος Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ-Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ
Γεώργιος Ηλιόπουλος Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Τμήμα Φιλοσοφίας, ΕΚΠΑ
Διδάσκων ΔΠΜΣ «Ζώα: Ηθική, Δίκαιο, Ευζωία»Τμήματος Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ-Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ
Σταύρος Καραγεωργάκης Διδάκτωρ Διδάσκων ΔΠΜΣ «Ζώα: Ηθική, Δίκαιο, Ευζωία»Τμήματος Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ-Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Θετικές επιδράσεις των ζώων σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Θετικές επιδράσεις των ζώων σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος
Περίληψη:
Αυτή η εργασία εξετάζει τις θεραπευτικές προσεγγίσεις για τη ΔΑΦ στα
παιδιά, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο έχουν χρησιμοποιηθεί η νέα
τεχνολογία, αλλά και οι θεραπείες που περιλαμβάνουν ζώα και πόσο ωφέλιμες ήταν.
Το πρώτο βήμα είναι να εξεταστούν τα χαρακτηριστικά της ΔΑΦ και τον τρόπο με τον
οποίο εκδηλώνονται στη ζωή όσων υποφέρουν από αυτήν. Στη συνέχεια, μπαίνουμε
σε μια ποικιλία θεραπευτικών τρόπων, συμπεριλαμβανομένης της εικονικής
πραγματικότητας, των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων με πραγματικά ζώα (όπως
άλογα θεραπείας και σκύλους) και ρομποτικά ζώα. Τονίζεται ιδιαίτερα ο ρόλος των
ρομποτικών συντρόφων για να βοηθήσουν τα παιδιά με ΔΑΦ να ξεπεράσουν το
κοινωνικό άγχος και να αναπτύξουν καλύτερες κοινωνικές δεξιότητες. Επιπλέον, η
εργασία συγκρίνει και αντιπαραβάλλει διάφορες θεραπείες και εμβαθύνει στη
λειτουργία των ζώων θεραπείας στην ψυχολογική και συναισθηματική ανάπτυξη των
παιδιών. Τέλος, καλύπτεται η πιθανή μελλοντική ανάπτυξη αυτών των τεχνολογιών,
μαζί με τις δυσκολίες και τις ηθικές ανησυχίες που προκύπτουν από τη χρήση τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), θεραπεία με τη βοήθεια ζώων (AAT), εκπαιδευτική ένταξη, κοινωνικά ρομπότ, ψυχολογικές επιπτώσεις, τεχνολογίες θεραπείας, γνωσιακή παρέμβαση.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
63