Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαπολιτισμική ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-04-11
Συγγραφέας:
Ντάναση Δήμητρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντώνιος Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Χρήστος Παρθένης Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Αθανάσιος Μιχάλης Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή του ηλεκτρονικού παιχνιδιού στην ένταξη μαθητών με πολιτισμικές διαφορές
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή του ηλεκτρονικού παιχνιδιού στην ένταξη μαθητών με πολιτισμικές διαφορές
Περίληψη:
Το παιχνίδι θεωρείται κέντρο της παιδικής ηλικίας. Έχει καταλυτικό ρόλο στην κοινωνικοσυναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη όλων των παιδιών και αποτελεί μέρος της ζωής τους, χωρίς να επηρεάζεται από παράγοντες όπως είναι η φυλή, ο πολιτισμός και το περιβάλλον που μεγαλώνει ένα παιδί.
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την αξία του παιχνιδιού ως εργαλείου εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης των μαθητών με πολιτισμικές διαφορές στο ελληνικό δημόσιο Δημοτικό σχολείο. Ειδικότερα, διερευνά τον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την ένταξη του παιχνιδιού και των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική πράξη τα τελευταία χρόνια, μετά τη μεγάλη εισροή των μεταναστευτικών και προσφυγικών ρευμάτων.
Κεντρικό ερευνητικό ζητούμενο αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών που έχουν εργαστεί ή εργάζονται με μαθητές με πολιτισμικές διαφορές σε δημόσια σχολεία, αναφορικά με την ένταξη των μαθητών αυτών και τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το ηλεκτρονικό παιχνίδι ως εκπαιδευτικό εργαλείο εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
Διεξήχθη ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελείτο από ερωτήσεις κλειστού τύπου και το οποίο στηρίχθηκε στη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφική επισκόπηση. Από τα ευρήματα προκύπτει πως οι δάσκαλοι έχουν θετική στάση για την εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο στο δημόσιο Δημοτικό σχολείο και είναι θετικά διακείμενοι και ως προς τη χρήση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού ως εκπαιδευτικού εργαλείου ένταξης. Τέλος, όπως επισημαίνουν και οι ίδιοι, καθοριστικός παράγοντας φαίνεται να είναι η επιμόρφωση των δασκάλων σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
μαθητές με πολιτισμικές διαφορές, παιχνίδι, νέες τεχνολογίες ένταξη, διαπολιτισμική εκπαίδευση
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
87
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
Δήμητρα Ντάναση - Διπλωματική .pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.