Εφαρμογή παρεμβατικού προγράμματος διαχείρισης του στρες και προαγωγής της υγείας σε ένα δείγμα εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Τυχαιοποιημένη κλινική μελέτη

Postgraduate Thesis uoadl:1311363 312 Read counter

Unit:
Κατεύθυνση Η Επιστήμη του Στρές και η Προαγωγή της Υγείας
Library of the School of Health Sciences
Deposit date:
2016-05-05
Year:
2016
Author:
Δέδε Δήμητρα Ευαγγελία
Supervisors info:
Καθ.Δαρβίρη Χριστίνα,Βάρβογλη Λίζα, Τηγάνη Ξανθή
Original Title:
Εφαρμογή παρεμβατικού προγράμματος διαχείρισης του στρες και προαγωγής της υγείας σε ένα δείγμα εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Τυχαιοποιημένη κλινική μελέτη
Languages:
Greek
Summary:
Πρόκειται για μια τυχαιοποιημένη κλινική μελέτη που υποδεικνύει ότι το στρες
και η επαγγελματική εξουθένωση σχετίζονται με αρνητικά συμπτώματα
συναισθηματικής δυσφορίας με το επάγγελμα των καθηγητών και εξετάζει την
αποτελεσματικότητα ενός ολιστικού προγράμματος διαχείρισης του στρες με σκοπό
να βελτιώσει αυτά τα συμπτώματα και τον καθημερινό τρόπο ζωής.
Εξήντα τέσσερις καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τυχαιοποιήθηκαν και
χωρίστηκαν ισομερώς σε ομάδα παρέμβασης και ομάδα ελέγχου. Η ομάδα παρέμβασης
ακολούθησε ολιστικό πρόγραμμα οχτώ εβδομάδων που περιείχε άσκηση, συστηματικό
περπάτημα με βηματομετρητή, διαφραγματικές αναπνοές μέσω
biofeedback,προοδευτική μυϊκή χαλάρωση ,γνωσιακή αναδόμηση και ευγνωμοσύνη, Eft
, διατροφή, και καθημερινή ρουτίνα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ομάδα
παρέμβασης κατάφερε επιτυχώς να διαχειριστεί τα αρνητικά συμπτώματα όπως
αποδεικνύεται από την αλλαγή των συμπτωμάτων κατάθλιψης, άγχους , στρες , από
το ερωτηματολόγιο Dass-21 , αντιλαμβανόμενο στρες από το PSS και
συναισθηματική εξάντληση από το ερωτηματολόγιο MBI της Μάσλαχ. Την ίδια
στιγμή η ομάδα παρέμβασης βελτίωσε την καθημερινή ρουτίνα , τις βλαβερές
διαιτητικές συνήθειες, εφάρμοσε την οργανωμένη συστηματική άσκηση, και βελτίωσε
την ψυχική κατάσταση καθώς και τα συμπτώματα συναισθηματικής εξάντλησης (
burnout). Τελικά οι μετρήσεις του HLC έδειξαν ότι , τα άτομα παρέμβασης έχουν
αποκτήσει μια πιο σταθερή πεποίθηση ότι η κατάσταση της υγείας τους εξαρτάται
περισσότερο από τον εαυτό τους και όχι από τυχαίους εξωτερικούς παράγοντες.
Keywords:
Στρες, Επαγγελματική εξουθένωση, Καθημερινός τρόπος ζωής , Ολιστικό πρόγραμμα στρες , Καθηγητές.
Index:
No
Number of index pages:
0
Contains images:
Yes
Number of references:
193
Number of pages:
82
document.pdf (792 KB) Open in new window