Unit:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης ΓλώσσαςLibrary of the School of Philosophy
Supervisors info:
Αθανάσιος Μιχάλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Μαρία Ιακώβου, Επίκουρη Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Σπυριδούλα Μπέλλα, Αναπληρώτρια καθηγήτρια,τμήμα φιλολογίας, τομέας Γλωσσολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Original Title:
Διδακτικές παρεμβάσεις εμπλουτισμού του λεξιλογίου σε μαθητές της ελληνικής ως Γ2: Αξιολόγηση διδακτικών εγχειριδίων - Διδακτικές προτάσεις
Translated title:
Vocabulary enhancment activities in students of the greek language as L2: Evaluation of teaching manuals - Teaching suggestions
Summary:
The purpose of this paper is to suggest a complete teaching model in the field of vocabulary for students of the greek language as L2 .For the achievement of the main purpose, two other parametrs should be taken onto consideration. Thus, the criteria are presented, as well as, their use in the teaching manuals, specialized on levels C1 and C2. Finally, the results of this study are presented in order to enhance vocabulary activities and to encourage students to achieve further knowledge of the field.
Main subject category:
Education - Sport science
Keywords:
core vocabulary, receptive and productive vocabulary, incidental and intentional vocabulary acquitition, noticing, apprehended input, comprehended input, intake, integration, output
File:
File access is restricted only to the intranet of UoA.
Διπλωματική εργασία - Πανάκη Μαρία - Διδακτικές παρεμβάσεις εμπλουτισμού του λεξιλογίου σε μαθητές της ελληνικής ως Γ2..pdf
1 MB
File access is restricted only to the intranet of UoA.