Unit:
Κατεύθυνση Κοινωνιολογία και σύγχρονη βιομηχανική κοινωνία: Ειδικά θέματα παιδικής ηλικίας, κοινωνικών μειονοτήτων, εργασίας και εκπαίδευσηςLibrary of the School of Education
Supervisors info:
Δημοσθένης Δασκαλάκης, Καθηγητης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θωμάς Μπαμπάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Χαράλαμπος Μαμπούνης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Original Title:
Η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση: η περίπτωση της Σιβιτανιδείου Σχολής
Translated title:
Technical vocational education and training: the case of Sivitanidios Public School of Arts and Occupations
Summary:
The purpose of the research is to quote the data related to one of the most historic schools associated with technical vocational education. Sivitanidios Public School of Arts and Occupations is one of the most important pillars of technical vocational education in Greece. Through its operation over the decades it has been supplying the country with a skilled and trained workforce through a multitude of sectors and specialties. The main aim is to record the number of students who have chosen to join the structures of Sivitanidios (EPAL – I.E.K.) and their preference for the selection of the specialization sectors. The analysis of the data was carried out through the school archive and covers the period from 2007 to 2017.
Main subject category:
Social, Political and Economic sciences
Keywords:
Sivitanidios, Technical Vocational Education, Training, Fields, specialties, EPAL – IEK
File:
File access is restricted only to the intranet of UoA.
η περίπτωση της Σιβιτανιδείου Σχολής - Γεωργία Καβαλάρη.pdf
41 MB
File access is restricted only to the intranet of UoA.