The ''octaechon'' koinonikon for Sunday's mass by Petros Bereketes: a study of its exegesis in the eight modes

Postgraduate Thesis uoadl:2819651 724 Read counter

Unit:
Κατεύθυνση Βυζαντινή Μουσικολογία
Library of the School of Philosophy
Deposit date:
2018-12-13
Year:
2018
Author:
Timbas Polykarpos
Supervisors info:
Aχιλλεύς Χαλδαιάκης, καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Δημήτριος Μπαλαγεώργος, αναπληρωτής καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Φλώρα Κρητικού, επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Original Title:
To “εις τους οκτώ ήχους ψαλλόμενον” κυριακό κοινωνικό Πέτρου του Μπερεκέτη: μια μοτιβική σπουδή στις ανά ήχους εξηγητικές διαφοροποιήσεις ενός ενιαίου μελικού αρχετύπου
Languages:
Greek
Translated title:
The ''octaechon'' koinonikon for Sunday's mass by Petros Bereketes: a study of its exegesis in the eight modes
Summary:
A musical analysis of the ''octaechon'' koinonikon for Sunday's mass by Petros Bereketes, with a direct comparison of its original and exegetic notation and musicological remarks regarding the differentiations detected in the individual versions of the exegesis.
Main subject category:
Fine arts - Entertainment
Keywords:
Petros Bereketes, koinonikon in eight modes, exegesis, notation
Index:
No
Number of index pages:
0
Contains images:
Yes
Number of references:
48
Number of pages:
118
polykarpos.pdf (9 MB) Open in new window