Συσχέτιση αντιλήψεων ψυχικής ανθεκτικότητας και δυνατοτήτων και δυσκολιών μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Postgraduate Thesis uoadl:2864406 493 Read counter

Unit:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Library of the School of Philosophy
Deposit date:
2019-03-04
Year:
2019
Author:
Nikolarou Christina Gerogia
Supervisors info:
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Διδάκτωρ, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παναγιώτης Λιανός, Διδάκτωρ, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Original Title:
Συσχέτιση αντιλήψεων ψυχικής ανθεκτικότητας και δυνατοτήτων και δυσκολιών μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Languages:
Greek
Translated title:
Συσχέτιση αντιλήψεων ψυχικής ανθεκτικότητας και δυνατοτήτων και δυσκολιών μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Summary:
Η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των μαθητών αποτελεί σύγχρονη τάση της σχολικής ψυχολογίας και συντελεί στη βελτίωση της ποιότητας των σχέσεων της σχολικής κοινότητας και στην ψυχολογική ευημερία των μαθητών. Στην παρούσα έρευνα μελετάται η ψυχική ανθεκτικότητα και η ψυχοκοινωνική προσαρμογή των εφήβων μαθητών. Ειδικότερα, μελετάται η συσχέτιση των αντιλήψεων της ψυχικής ανθεκτικότητας και των δυνατοτήτων και των δυσκολιών των μαθητών της Α’ και Β΄ Γυμνασίου και Λυκείου. Επίσης, διερευνάται και η ύπαρξη διαφορών στην ψυχική ανθεκτικότητα και στις ψυχοκοινωνικές δυσκολίες ως προς τα δημογραφικά στοιχεία των μαθητών. Το δείγμα αποτέλεσαν 283 μαθητές Α΄ και Β’ Γυμνασίου και Λυκείου από σχολεία της Αθήνας. Για τους σκοπούς της έρευνας χορηγήθηκαν η Κλίμακα Ανθεκτικότητας των Wagnild και Young (1993) και το Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (Goodman, 1999). Από τα αποτελέσματα προέκυψαν στατιστικώς σημαντικές διαφορές όσον αφορά τις ψυχοκοινωνικές δυσκολίες των μαθητών κυρίως ως προς το φύλο, την ηλικία και τον αριθμό των αδερφών των συμμετεχόντων. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι η αύξηση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών συσχετιζόταν με μείωση των συνολικών δυσκολιών. Τα παρόντα ευρήματα είναι χρήσιμα για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της ψυχοκοινωνικής τους προσαρμογής.
Main subject category:
Philosophy - Psychology
Keywords:
ψυχική ανθεκτικότητα, ψυχοκοινωνική προσαρμογή, κοινωνική και συναισθηματική επάρκεια
Index:
No
Number of index pages:
0
Contains images:
Yes
Number of references:
122
Number of pages:
79
File:
File access is restricted only to the intranet of UoA.

Νικόλαρου Τελικό!!!!!!.pdf
1 MB
File access is restricted only to the intranet of UoA.