H αξιοποίηση της ερμηνευτικής και της διαλεκτικής μεθόδου για την ενσυναισθητική προσέγγιση ενός έργου τέχνης. Το παράδειγμα του σχολοικού εγχειριδίου της Στ΄Δημοτικού

Postgraduate Thesis uoadl:2879433 365 Read counter

Unit:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Εκπαίδευση Ενηλίκων - Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση - Δια βίου Μάθηση
Library of the School of Education
Deposit date:
2019-07-22
Year:
2019
Author:
Spanou Eleni
Supervisors info:
Θωμάς Μπαμπάλης,Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών,ΕΚΠΑ
Ιωάννης Βρεττός, Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών,ΕΚΠΑ
Β. Πανταζής,Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Original Title:
H αξιοποίηση της ερμηνευτικής και της διαλεκτικής μεθόδου για την ενσυναισθητική προσέγγιση ενός έργου τέχνης. Το παράδειγμα του σχολοικού εγχειριδίου της Στ΄Δημοτικού
Languages:
Greek
Translated title:
Η αξιοποίηση της ερμηνευτικής και διαλεκτικής μεθόδου για την ενσυναισθητική προσέγγιση ενός έργου τέχνης.Το παράδειγμα του σχολικού εγχειριδίου της Στ΄Δημοτικού
Summary:
This paper aims to discuss specific methodological suggestions for the processing and understanding of artworks, especially in the history lesson. In this context, it explores the use of the hermeneutic and dialectical method for the empathic approach of an art work, with particular reference to the school manual of the 6th grade.
The methodological approaches that are formulated do not fit into the body of a specific Curriculum, but can be used both in the writing of such a Program and in the design and organization of teaching by the teacher. The form that includes the methodological suggestions in this paper can be more part of a Curriculum, which can provide an “exemplary” methodological approach to specific works of art when teaching a lesson.
Main subject category:
Education
Keywords:
artwork, school manual, hermeneutic approach, dialectical approach, empathic approach
Index:
No
Number of index pages:
0
Contains images:
Yes
Number of references:
226
Number of pages:
διακόσιες σαράντα δύο (242)
File:
File access is restricted only to the intranet of UoA.

Project_Spanou.pdf
2 MB
File access is restricted only to the intranet of UoA.