Διαφορές στις νοητικές ικανότητες μεταξύ των παιδιών με σύνδρομο Αsperger και των τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών

Διπλωματική Εργασία uoadl:1310630 801 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κλινική Νευροψυχολογία
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2016-07-11
Έτος εκπόνησης:
2016
Συγγραφέας:
Παιδονόμου Ελευθερία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
καθηγητής Νευροψυχολογίας Ιωάννης Ζαλώνης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαφορές στις νοητικές ικανότητες μεταξύ των παιδιών με σύνδρομο Αsperger και των τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
To σύνδρομο Asperger είναι μια νευρολογική διαταραχή που ανήκει στο υψηλότερο
λειτουργικό άκρο φάσματος του αυτισμού. Αν και μοιράζεται πολλά από τα
χαρακτηριστικά του με άλλες διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος, το σύνδρομο
Asperger θεωρούνταν ως ξεχωριστή διαταραχή στην Ευρώπη για σχεδόν 60 χρόνια.
Παρόλα αυτά, συμπεριλήφθηκε στο ιατρικό διαγνωστικό εγχειρίδιο των ΗΠΑ μόλις το
1994, υπό τον όρο «Διαταραχή Asperger» (DSM- IV) (Gutstein & Whitney, 2002).
Πλέον, με την αναθεώρηση του εγχειριδίου το 2013, το σύνδρομο Asperger, όπως
και άλλες διαταραχές που εμπίπτουν στο φάσμα της αυτιστικής διαταραχής
αντικαταστάθηκαν από τον ευρύτερο όρο «φάσμα του αυτισμού» (American
Psychiatric Association, 2013). Σκοπός της παρούσης μελέτης είναι να
διερευνηθεί αν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις νοητικές ικανότητες των
παιδιών με σύνδρομο Asperger και των τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών. Το
ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως στη διακύμανση των τιμών των δοκιμασιών μεταξύ
των ομάδων και εντός των ομάδων, ώστε να εκτιμηθεί η επίδραση της ανεξάρτητης
μεταβλητής (σύνδρομο Αsperger) στην εξαρτημένη (νοημοσύνη). Τα αποτελέσματα
έδειξαν ότι στους μαθητές με σύνδρομο Asperger η οπτικοχωρική νοημοσύνη είναι
υψηλότερη εν συγκρίσει με τη λεκτική νοημοσύνη και ότι παρουσιάζουν κατά μέσο
όρο υψηλότερη επίδοση στην δοκιμασία των Ομοιοτήτων, ενώ αντιθέτως οι επιδόσεις
τους είναι πολύ μικρότερες ως προς την δοκιμασία της Κατανόησης.Η εν λόγω
εργασία αναδεικνύει τη σημαντική διαφορά που υπάρχει στην νοημοσύνη των παιδιών
με σύνδρομο Asperger και των παιδιών με φυσιολογική ανάπτυξη και ότι η
οπτικοχωρική νοημοσύνη διαφοροποιείται ανάμεσα στους μαθητές με σύνδρομο και
στους μαθητές με φυσιολογική ανάπτυξη, σε αντίθεση με τη λεκτική νοημοσύνη που
δε διαφοροποιείται.
Λέξεις-κλειδιά:
Νοητικές ικανότητες, Τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά, Παιδιά με σύνδρομο Asperger, WISC III
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
43
Αριθμός σελίδων:
45
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
956 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.