Μελέτη της επίδρασης της φυσικής αγωγής σε εφήβους με νοητική καθυστέρηση

Διπλωματική Εργασία uoadl:1312466 254 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Προαγωγή ψυχικής υγείας - Πρόληψη ψυχιατρικών διαταραχών
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-03-10
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Γεωργίου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναπληρωτής Καθηγητής Αναγνωστόπουλος Δ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελέτη της επίδρασης της φυσικής αγωγής σε εφήβους με νοητική καθυστέρηση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Η Ειδική Φυσική Αγωγή (ΕΦΑ) συμβάλλει θετικά στη βελτίωση της
σωματικής και ψυχικής υγείας, ενώ παράλληλα προάγει την κοινωνικοποίηση και την
ένταξη των παιδιών με Νοητική Υστέρηση (ΝΥ) στο σχολικό και ευρύτερο
κοινωνικό περιβάλλον. Δεδομένης της σημαντικότητας του μαθήματος, η παρούσα
μελέτη στοχεύει να διερευνήσει τις στάσεις και απόψεις 55 εκπαιδευτικών από
τμήματα ένταξης και ειδικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναφορικά με τον
τρόπο που αντιλαμβάνονται την επίδραση της ΕΦΑ και την ένταξη των εφήβων με
ΝΥ. Οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών είναι ιδιαίτερα σημαντικές,
γιατί
διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της ενταξιακής διαδικασίας. Τα
αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν την ΕΦΑ πολύ σημαντικό
μάθημα, το οποίο βελτιώνει τη φυσική κατάσταση, την ψυχική υγεία, την
αυτοεκτίμηση, την κοινωνικοποίηση και άλλες σημαντικές δεξιότητες. Αναφορικά με
την ένταξη, παρόλο που οι εκπαιδευτικοί φάνηκαν να έχουν θετική στάση στην ιδέα
της ένταξης, στην πράξη υποστηρίζουν το ειδικό σχολείο ως το καλύτερο
εκπαιδευτικό πλαίσιο για τους μαθητές με ΝΥ.
Λέξεις-κλειδιά:
Προαγωγή ψυχικής υγείας, Νοητική υστέρηση/ καθυστερηση, Ειδική φυσική αγωγή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
149
Αριθμός σελίδων:
113
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.