Η ιστοεξερεύνηση στη διδασκαλία: Σχεδιασμός και ανάπτυξη μιας ιστοεξερεύνησης Xημείας με θέμα τον Περιοδικό Πίνακα για την Γ’ Γυμνασίου, σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα

Διπλωματική Εργασία uoadl:1317750 282 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της χημείας και νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2012-04-03
Έτος εκπόνησης:
2012
Συγγραφέας:
Γριβοκωστοπούλου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γρηγοριάδου Μαρία, Ομότιμη Καθηγήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ιστοεξερεύνηση στη διδασκαλία: Σχεδιασμός και ανάπτυξη μιας ιστοεξερεύνησης Xημείας με θέμα τον Περιοδικό Πίνακα για την Γ’ Γυμνασίου, σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Οι ιστοεξερευνήσεις αποτελούν μία δραστηριότητα κατευθυνόμενης διερεύνησης κατά
την οποία οι μαθητές αναλαμβάνουν φέρουν εις πέρας μια αποστολή ή να λύσουν ένα
πρόβλημα αξιοποιώντας το διαδίκτυο ως βασική πηγή πληροφορίας, αλλά συχνά όχι
ως μοναδική. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που εμφανίζει η ιστοεξερεύνηση
συγκαταλέγονται τα εξής: η δημιουργικότητα, η παροχή κινήτρων για μάθηση, η
ενεργοποίηση όλων των μαθητών, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης, η κατάκτηση της
γνώσης μέσω της διερεύνησης, και η σύνδεση της διδακτικής ύλης με αυθεντικά
περιβάλλοντα. Επιπλέον, η ιστοεξερεύνηση παρέχει το κατάλληλο πλαίσιο
διερεύνησης για το μαθητή καθορίζοντας εξ’ αρχής τη δομή και τα συστατικά
στοιχεία του μαθήματος ενώ ταυτόχρονα διευκολύνει τον εκπαιδευτικό στο
σχεδιασμό της μαθησιακής διαδικασίας παρέχοντας όλες τις απαραίτητες
πληροφορίες.
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την αξιοποίηση των ιστοεξερευνήσεων
στη διδασκαλία και παρουσιάζει τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας
ιστοεξερεύνησης χημείας με θέμα τον Περιοδικό Πίνακα για την Γ’ Γυμνασίου, η
οποία δημιουργήθηκε σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα.
Πιο αναλυτικά, το πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας διερευνά τα ζητήματα γύρω
από το θεωρητικό υπόβαθρο των ιστοεξερευνήσεων. Στα πλαίσια αυτή της μελέτης
παρουσιάζονται αναλυτικά κάποιες δημοφιλείς δικτυακές πλατφόρμες όπου μπορούν
να αναρτηθούν οι ιστοεξερευνήσεις και τέλος παρουσιάζεται μια προσπάθεια
συγκριτικής μελέτης τους.
Το δεύτερο μέρος της παρούσας εργασίας εξετάζει την αξιοποίηση των WebQuest στη
διδασκαλία της χημείας. Αναζητήθηκαν ιστοεξερευνήσεις χημείας στο διαδίκτυο, οι
οποίες παρέχονται για ελεύθερη πρόσβαση, και κατηγοριοποιήθηκαν ανάλογα με τη
θεματολογία τους. Η μελέτη αυτή συμπληρώθηκε από την αναλυτική παρουσίαση δύο
αντιπροσωπευτικών ιστοεξερευνήσεων χημείας. Ως τελικό προϊόν αυτής της μελέτης
σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε μιας ιστοεξερεύνηση χημείας με θέμα τον Περιοδικό
Πίνακα για την Γ’ Γυμνασίου, όπως προαναφέρθηκε.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού/ λογισμικού
Λέξεις-κλειδιά:
Ιστοεξερεύνηση - σενάριο καθοδηγούμενης διερεύνησης, Ανάπτυξη ανώτερων δεξιοτήτων σκέψης , Διαδίκτυο, Εποικοδομητική μάθηση, Κινητοποίηση - ενεργός συμμετοχή
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1-11
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
45
Αριθμός σελίδων:
200
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
9 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.