Μεταγνωστικές στρατηγικές των μαθητών της τρίτης τάξης του δημοτικού σχολείου κατά την επίλυση μαθηματικού προβλήματος

Διπλωματική Εργασία uoadl:1318919 468 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-09-22
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Δάλλας Μάρκος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δέσποινα Πόταρη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια (Επιβλέπουσα), Παναγιώτης Σπύρου Αναπληρωτής Καθηγητής, Χαράλαμπος Σακονίδης Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μεταγνωστικές στρατηγικές των μαθητών της τρίτης τάξης του δημοτικού σχολείου κατά την επίλυση μαθηματικού προβλήματος
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Metacognitive strategies employed by third graders at primary school during the process of solving a math problem
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνώνται οι μεταγνωστικές στρατηγικές των
μαθητών μιας Γ΄ τάξης ενός ιδιωτικού δημοτικού σχολείου της Ανατολικής Αττικής
κατά την επίλυση ενός προβλήματος πρόσθεσης-αφαίρεσης με ρεαλιστικά στοιχεία,
επιδιώκοντας την συσχέτιση τους τόσο με τις φάσεις επίλυσης του προβλήματος όσο
και με την κατανόηση των μαθητών για τη μοναδικότητα του αποτελέσματος. Τα
αποτελέσματα φανερώνουν ότι η πλειοψηφία των μαθητών/-τριών της τρίτης τάξης
χρησιμοποιούν μεταγνωστικές στρατηγικές που τους επιτρέπουν να αναπτύσσουν τόσο
τη μεταγνωστική λειτουργία ελέγχου για την παρακολούθηση των διαδικασιών
επίλυσης όσο και τη μεταγνωστική λειτουργία παρακολούθησης για τον έλεγχο των
διαδικασιών επίλυσης. Κατά τη συνολική διάρκεια επίλυσης του προβλήματος
κυριαρχούν στρατηγικές που βοηθούν τους μαθητές στην παρακολούθηση των
διαδικασιών επίλυσης. Αντίθετα, κατά τις φάσεις επίλυσης, ιδιαιτέρως κατά τη
φάση αξιολόγησης της διαδικασίας, οι περισσότεροι μαθητές αναπτύσσουν
μεταγνωστικές στρατηγικές εκτίμησης, ελέγχου κατανόησης και αξιολόγησης για τον
έλεγχο των διαδικασιών. Αυτό φαίνεται να συνδέεται με το γεγονός ότι κατά τη
φάση της αξιολόγησης του αποτελέσματος οι ίδιοι μαθητές υποστηρίζουν ότι το
αποτέλεσμα είναι τελικά μοναδικό.
Λέξεις-κλειδιά:
Μεταγνώση, Μεταγνωστικές στρατηγικές, Διαδικασία επίλυσης προβλήματος, Παρακολούθηση, Αυτορρύθμιση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
57
Αριθμός σελίδων:
121