Μικτή μάθηση και κοινότητες διερεύνησης στην επιμόρφωση υποψήφιων εκπαιδευτικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:1319056 299 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τομέας Θεωρητικής Πληροφορικής
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2016-09-12
Έτος εκπόνησης:
2016
Συγγραφέας:
Μάλλιαρης Κυριάκος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γρηγοριάδου Μαρία, Παπανικολάου Κυπαρισσία
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μικτή μάθηση και κοινότητες διερεύνησης στην επιμόρφωση υποψήφιων εκπαιδευτικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών
περιβαλλόντων μάθησης τα οποία βασίζονται σε ασύγχρονη αλληλεπίδραση.
Ειδικότερα, στόχος είναι και η ανάλυση της ασύγχρονης επικοινωνίας των
εκπαιδευομένων μέσα από το πρίσμα των κοινοτήτων διερεύνησης.
Τα δεδομένα συλλέχθηκαν από το μάθημα «Πληροφορική & Εκπαίδευση» το οποίο
σχεδιάστηκε, οργανώθηκε και υλοποιήθηκε κατά το χειμερινό εξάμηνο του
ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. σε συνεργασία με το Τμήμα
Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας.
Ο βασικός σκοπός της εργασίας είναι η διατύπωση προτάσεων για τη βελτίωση της
αλληλεπίδρασης των εκπαιδευομένων σε πλαίσια ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που
βασίζονται σε Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (Σ.Δ.Μ.).
Το θεωρητικό πλαίσιο σχεδιασμού του μαθήματος και της οργάνωσης της ασύγχρονης
αλληλεπίδρασης των φοιτητών στηρίχθηκε στο μοντέλο TPACK και επιπλέον αξιοποιεί
στοιχεία από τις θεωρίες: α) του εποικοδομισμού, β) του μοντέλου της μικτής ή
υβριδικής μάθησης και γ) το μοντέλο των κοινοτήτων διερεύνησης.
Ειδικότερα, έγινε ποιοτική ανάλυση του περιεχομένου των ασύγχρονων συζητήσεων
που πραγματοποιήθηκαν στο forum του μαθήματος με βάση το μοντέλο των κοινοτήτων
διερεύνησης, προκειμένου να αποτιμηθεί ο βαθμός ανάπτυξης μιας κοινότητας
διερεύνησης μεταξύ των φοιτητών. Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται και
σχολιάζονται με άξονα την αποτύπωση αρχών οργάνωσης και ένταξης δράσεων
ασύγχρονης επικοινωνίας σε μαθήματα που πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως.
Λέξεις-κλειδιά:
μοντέλο μικτής ή υβριδικής μάθησης, κοινότητες διερεύνησης, εποικοδομισμός, Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης, Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
69
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
75
Αριθμός σελίδων:
96
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

 


attachments.zip
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.