Μαθαίνοντας Προγραμματισμό μέσω του Προσαρμοστικού Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος ALMA

Πτυχιακή Εργασία uoadl:1324279 329 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τομέας Θεωρητικής Πληροφορικής
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-11-26
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Ξανθούλη Μαρία
Καπετανάκης Παπανικολάου Μανόλης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Γρηγοριάδου - Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ, Αφροδίτη Τσαλγατίδου - Αναπληρώτρια Καθηγητής ΕΚΠΑ, Αλεξάνδρα Γασπαρινάτου - Διδάκτωρ ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μαθαίνοντας Προγραμματισμό μέσω του Προσαρμοστικού Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος ALMA
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Σκοπός της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι η δημιουργία ενός εναλλακτικού
τρόπου διδασκαλίας αλγορίθμων για τη δεύτερη τάξη του λυκείου. Για να
επιτευχθεί αυτό,
χρησιμοποιήθηκε το προσαρμοστικό περιβάλλον του ALMA (Adaptive Learning Models
from texts and Activities - http://hermes.di.uoa.gr:8088/alma3/index.php), το
οποίο δίνει τη
δυνατότητα εξατομικευμένης διδασκαλίας. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης πτυχιακής
εργασίας, έχει δημιουργηθεί το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία
των
αλγορίθμων στις “δομές επιλογής” και “δομές επανάληψης”, στηριζόμενη στην ήδη
υπάρχουσα ύλη για το μάθημα: “Εισαγωγή
στην επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών”.
Πιο συγκεκριμένα, το εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε, καταχωρήθηκε ως
ξεχωριστός μαθησιακός στόχος στο ALMA. Το ALMA δίνει τη δυνατότητα υποστήριξης
του
εκπαιδευομένου, αποσκοπώντας στην κατανόηση και μάθηση του εκάστοτε μαθησιακού
στόχου, κάνοντας χρήση κειμένων και δραστηριοτήτων (όπως μαρτυρεί και το όνομά
του).
Στο πλαίσιο της δημιουργίας του εκπαιδευτικού υλικού, λάβαμε μέρος στη
διδασκαλία του
μαθήματος στο 2ο ΠΠΓΕΛ
Αθηνών, συγκεντρώνοντας πληροφορίες για τις ανάγκες του μαθήματος, τόσο από τη
σκοπιά του καθηγητή όσο και από τη σκοπιά των μαθητών. Κατ  αυτό τον τρόπο,
δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό το οποίο καλύπτει πλήρως τις μαθησιακές ανάγκες
σχετικά με τις “δομές επιλογής” και “δομές επανάληψης”, παραμένοντας παράλληλα
φιλικό
προς τους μαθητές, φροντίζοντας να κεντρίσει το ενδιαφέρον τους μέσα από την
εναλλαγή
μεταξύ απλών και απαιτητικών δραστηριοτήτων.
Λέξεις-κλειδιά:
μοντέλο εκπαιδευομένου, αλγόριθμοι, πειραματισμός, δομές, ψευδογλώσσα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
6-9
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
11
Αριθμός σελίδων:
112
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.