Προδραστική Προσωπικότητα, Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα και Αντιλήψεις Αυτοαποτελεσματικότητας: η σχέση τους με την Διαδικασία Λήψης Επαγγελματικής Απόφασης σε μαθητές Με και Χωρίς Προβλήματα Όρασης

Διπλωματική Εργασία uoadl:1328527 658 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-21
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Πυλαρινού Ειρήνη-Αιμιλία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φωτεινή Αντωνίου, Επ. Καθηγήτρια, Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Αγγελική Γενά, Καθηγήτρια, Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Γεωργία Κουμουνδούρου, Δρ., Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Προδραστική Προσωπικότητα, Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα και Αντιλήψεις Αυτοαποτελεσματικότητας: η σχέση τους με την Διαδικασία Λήψης Επαγγελματικής Απόφασης σε μαθητές Με και Χωρίς Προβλήματα Όρασης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Προδραστική Προσωπικότητα, Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα και Αντιλήψεις Αυτοαποτελεσματικότητας: η σχέση τους με την Διαδικασία Λήψης Επαγγελματικής Απόφασης σε μαθητές Με και Χωρίς Προβλήματα Όρασης
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία ανασκοπεί βιβλιογραφικά τη συσχέτιση ανάμεσα στις δυσκολίες λήψης επαγγελματικής απόφασης, την προδραστική προσωπικότητα, την επαγγελματική προσαρμοστικότητα και την αυτοαποτελεσματικότητα. Διεξήχθη σχετική έρευνα για την διερεύνηση της συμβολής των παραπάνω ατομικών χαρακτηριστικών, ανάμεσα στους μαθητές με προβλήματα όρασης και το γενικό πληθυσμό. Σε δείγμα 24 ατόμων με οπτική αναπηρία και 47 ατόμων χωρίς οπτική αναπηρία χορηγήθηκαν το ερωτηματολόγιο Προδραστικής Προσωπικότητας, το ερωτηματολόγιο Επαγγελματικής Προσαρμοστικότητας, το ερωτηματολόγιο Αυτο-αποτελεσματικότητας στην Λήψη Επαγγελματικής απόφασης και το ερωτηματολόγιο Δυσκολιών Λήψης Επαγγελματικής Απόφασης. Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν επιβεβαίωσαν τις αρχικές υποθέσεις, καταδεικνύουν όμως ότι ο προβλεπτικός παράγοντας των δυσκολιών λήψης επαγγελματικής απόφασης για την ομάδα των βλεπόντων ήταν η Αυτο-αποτελεσματικότητα, ενώ για την ομάδα των μη βλεπόντων προβλεπτικός παράγοντας των δυσκολιών ήταν η Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα. Τα αποτελέσματα της έρευνας ερμηνεύονται υπό το πρίσμα της Κοινωνικό-Γνωστικής Θεωρίας Επαγγελματικού Προσανατολισμού μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση και τον επαγγελματικό προσανατολισμό μαθητών τόσο χωρίς όσο και με προβλήματα όρασης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Οπτική Αναπηρία, Δυσκολίες Λήψης Επαγγελματικής Απόφασης, Προδραστική Προσωπικότητα, Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα, Αυτοαποτελεσματικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
92
Αριθμός σελίδων:
90
MΔΕ Πυλαρινού.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο