Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδικής Παιδαγωγικής και ΨυχολογίαςΒιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-27
Συγγραφέας:
Κιρκινέζη Γαλήνη-Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σιδερίδης Γεώργιος ,επιβλέπων αναπλ. καθηγητής, ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Γνωστική Παρεμβολή με τη χρήση του Συναισθηματικού Stroop και Μαθησιακές Δυσκολίες: Σύγκριση με τυπικά παιδιά
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Παρεμβολή με τη χρήση του Συναισθηματικού Stroop και Μαθησιακές Δυσκολίες: Σύγκριση με τυπικά παιδιά
Περίληψη:
Περίληψη
Στόχο της παρούσας έρευνας συνιστά η αξιολόγηση της γνωστικής παρεμβολής που προκαλείται από συναισθηματικά ερεθίσματα στους μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες μέσω της Δοκιμασίας Παρεμβολής Χρώματος-Λέξης του Stroop (Συναισθηματικό Stroop). Συνολικά, εξετάστηκαν 64 παιδιά τριών δημοτικών σχολείων της Αθήνας, που φοιτούσαν στην Α’, Β’, Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη. Τα 32 παιδιά αποτελούσαν την ομάδα των τυπικών μαθητών και τα υπόλοιπα 32 την ομάδα των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Τα συναισθήματα, ο φόβος και ο πόνος των μαθητών εξετάστηκαν με τη χορήγηση ερωτηματολογίων αυτοαναφοράς. Ο τρόπος αντίδρασης των δύο ομάδων του δείγματός της έρευνας(μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και μαθητές με τυπικές ικανότητες) σε διάφορα συναισθηματικά ερεθίσματα, μελετήθηκε με τη δοκιμασία του Συναισθηματικό Stroop τεστ. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως στην κατηγορία λέξεων θετικού συναισθήματος ή αλλιώς στην Κατηγορία «Επιτυχία», τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες εμφάνισαν σημαντικά πιο αργούς χρόνους σε σχέση με τους χρόνους που εμφάνισαν τα παιδιά με τυπικές ικανότητες και αντίστοιχα στην κατηγορία λέξεων αρνητικού συναισθήματος ή αλλιώς στην Κατηγορία «Αποτυχία», τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο να απαντήσουν σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μέσο χρόνο που χρειάστηκαν τα παιδιά με τυπικές ικανότητες. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως όταν ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν τις επιδόσεις τους στη δοκιμασία του Συναισθηματικού Stroop όσον αφορά τα συναισθήματα, το φόβο και τον πόνο που βίωσαν πριν και μετά την εφαρμογή του Συναισθηματικού Stroop τεστ, δεν εμφανίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στις μέσες συναισθηματικές τιμές ανάμεσα στα παιδιά με Τυπικές Ικανότητες και στα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Μαθησιακές Δυσκολίες, Παρεμβολή Stroop, Δοκιμασία Παρεμβολής Χρώματος-Λέξης του Stroop, Συναισθηματικό Stroop, Γνωστική Παρεμβολή.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
18
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
ΤΕΛΙΚΗ Κιρκινέζη Γαλήνη Διπλωματική (1).pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.