Διερεύνηση στάσεων μαθητών Γυμνασίου απέναντι στην Α.Ε. Γλώσσα: Η περίπτωση του εκπαιδευτικού και της διδακτέας ύλης

Διπλωματική Εργασία uoadl:1331089 666 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-27
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Ζούρου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φουντοπούλου, Μαρία-Ζωή, καθηγήτρια, ΦΠΨ (τομέας παιδαγωγικής), ΕΚΠΑ
Βέρδης, Αθανάσιος, επίκουρος καθηγητής, ΦΠΨ (τομέας παιδαγωγικής), ΕΚΠΑ
Μαμούρα, Μαρία, διδάκτωρ παιδαγωγικής, εντεταλμένη διδάσκουσα, ΦΠΨ (τομέας παιδαγωγικής), ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση στάσεων μαθητών Γυμνασίου απέναντι στην Α.Ε. Γλώσσα: Η περίπτωση του εκπαιδευτικού και της διδακτέας ύλης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση στάσεων μαθητών Γυμνασίου απέναντι στην Α.Ε. Γλώσσα: Η περίπτωση του εκπαιδευτικού και της διδακτέας ύλης
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση παραμέτρων σχετικών με τον εκπαιδευτικό και τη διδακτέα ύλη, οι οποίες επηρεάζουν τη διαμορφούμενη στάση των μαθητών απέναντι στο μάθημα της Α.Ε.Γλ. στο Γυμνάσιο. Η έρευνα διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2014-2015 σε πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο της Παλλήνης, με τη συμμετοχή 145 μαθητών ηλικίας 12-15 ετών, από 7 συνολικά τμήματα των τριών γυμνασιακών τάξεων. Η διερεύνηση του θέματος επετεύχθη μέσω του συνδυασμού ποσοτικής και ποιοτικής μεθόδου, με ερευνητικό εργαλείο ένα δίφυλλο ερωτηματολόγιο ποικίλων ερωτήσεων κλειστού και ανοιχτού τύπου, ενώ η επεξεργασία των δεδομένων προωθήθηκε μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS και της τεχνικής της Ανάλυσης Περιεχομένου. Τα στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα (p < 0,05) ανέδειξαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του διδάσκοντα στη διαμόρφωση μαθητικής στάσης απέναντι στην Α.Ε.Γλ., ενώ εξίσου σημαντική αναδείχθηκε και η επίδραση του βαθμού δυσκολίας και χρησιμότητας της διδακτέας ύλης του μαθήματος, καθώς και των προτιμήσεων των μαθητών αναφορικά με το περιεχόμενό της. Τα σχετικά συμπεράσματα επιδιώκεται να αξιοποιηθούν για την περαιτέρω διερεύνηση θεμάτων σχετικών με τη διδακτική φυσιογνωμία της Α.Ε.Γλ. στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να αποτελέσουν εφαλτήριο βελτιωτικών αλλαγών που θα ανανεώσουν το γνωστικό αντικείμενο, καθώς και να ενισχύσουν τον διδάσκοντα του μαθήματος με χρήσιμο γνωστικό εξοπλισμό.
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Διδασκαλία
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Αρχαία ελληνική γλώσσα, Γυμνάσιο, στάση μαθητών, εκπαιδευτικός, διδακτέα ύλη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
71
Αριθμός σελίδων:
155
Ζούρου - Διπλωματική.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο