Οι μαθησιακοί τύποι στην εκμάθηση της Μεθόδου Braille και της Νοηματικής Γλώσσας

Διπλωματική Εργασία uoadl:1398809 496 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-03-23
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Αντωνίου Δανάη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαριέττα Παπαδάτου-Παστού, Λέκτορας - Νευροψυχολογία και Γλωσσικές Λειτουργίες
Γεώργιος Δ. Σιδερίδης Αναπληρωτής Καθηγητής-Παιδαγωγική Ψυχολογία
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα Καθηγήτρια- Ειδική Αγωγή
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι μαθησιακοί τύποι στην εκμάθηση της Μεθόδου Braille και της Νοηματικής Γλώσσας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι μαθησιακοί τύποι στην εκμάθηση της Μεθόδου Braille και της Νοηματικής Γλώσσας
Περίληψη:
Πλήθος ερευνών έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με το ζήτημα των μαθησιακών στυλ. Η βιβλιογραφία με αντικείμενό της το συγκεκριμένο θέμα είναι τεράστια, όμως σπανίζουν οι μελέτες που εστιάζουν την προσοχή τους στον παραλληλισμό του επικρατέστερου μαθησιακού τύπου ενός ατόμου, με την επιτυχή κατάκτηση μίας νέας γνώσης. Άλλες πάλι πάσχουν στη μεθοδολογία ή τα αποτελέσματά τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διαπιστώσει κατά πόσο οι μαθησιακοί τύποι των υποψηφίων στις εξετάσεις πιστοποίησης της γραφής Braille και της Νοηματικής Γλώσσας, είναι δυνατό να συμβάλουν στην επιτυχία ή την αποτυχία τους. Η αξιολόγηση των μαθησιακών στυλ των συμμετεχόντων πραγματοποιήθηκε μέσω του Barsch Learning Styles Inventory (BLSI). Ευρήματα από 88 υποψηφίους (52 της γραφής Braille και 38 της Νοηματικής Γλώσσας), έδειξαν την επικράτηση του οπτικού τύπου έναντι του ακουστικού και του κιναισθητικού, αλλά παρόλα αυτά πέτυχαν τόσο στις εξετάσεις της γραφής Braille που κάποιος θα ανέμενε κανείς ότι ενδείκνυται για κιναισθητικούς τύπους όσο και της Νοηματικής Γλώσσας που σύμφωνα με τη θεωρία θα ταίριαζε σε οπτικούς τύπους. Δεν παρατηρήθηκε κύρια επίδραση της γλώσσας (γραφής Braille και Νοηματικής Γλώσσας) στους μαθησιακούς τύπους. Φαίνεται, λοιπόν, ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στην κατάκτηση της νέας γνώσης, όπως για παράδειγμα οι περιβαλλοντικοί. Επομένως, προτείνεται σφαιρική προσέγγιση της μαθησιακής διαδικασίας από τους εκπαιδευτικούς.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
μαθησιακοί τύποι, μαθησιακά στυλ, γραφή Braille, Νοηματική Γλώσσα, Barsch Learning Styles Inventory
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
26
Αριθμός σελίδων:
47
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία- Αντωνίου Δανάη.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.