Μονάδα:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας της ΧημείαςΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-03-24
Συγγραφέας:
Μαρλάνη Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παναγιώτης Γιαννακουδάκης Καθηγητής Τμήμ. Χημείας ΑΠΘ ,
Μιχαήλ Σιγάλας Καθηγητής Τμήμ. Χημείας ΑΠΘ,
Αντρέας Γιαννακουδάκης Καθηγητής Τμήμ. Χημείας ΑΠΘ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι μαθητές Λυκείου διδάσκουν πειράματα σε μαθητές ΣΤ Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι μαθητές Λυκείου διδάσκουν πειράματα σε μαθητές ΣΤ Δημοτικού
Περίληψη:
Η κατανόηση εννοιών και φαινομένων ολοκληρώνεται κυρίως όταν γίνεται
πράξη. Έτσι στην παρούσα «συνεργάζεται» έμψυχο υλικό της Δευτεροβάθμιας και
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σκοπός είναι η ενεργή και άμεση συμμετοχή των
παιδιών δημοτικού στο πείραμα. Επιχειρείται μία μελέτη του τρόπου μεταφοράς και
κατανόησης της γνώσης όταν τον ρόλο του εκπαιδευτή αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι
εκπαιδευόμενοι. Οι μαθητές λυκείου θα κατανοήσουν έννοιες και φαινόμενα που τα
είχαν απλά αποστηθίσει, θα πιάσουν, θα μυρίσουν, θα παρατηρήσουν, θα
συμπεράνουν και ενδεχομένως να είναι σε θέση να απλοποιήσουν και να μεταδώσουν
τις γνώσεις αυτές, σε μικρότερους, μαθητές Δημοτικού. Είναι πρόκληση, η
παρατήρηση και η αλληλεπίδραση ανάμεσα στις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες. Η
διδακτική πείρα έδειξε ότι πολλές φορές ένας εκπαιδευτής που βρίσκεται σε πιο κοντινή
ηλικία και επίπεδο αντίληψης με τον εκπαιδευόμενο, μπορεί να αντιληφθεί τις απορίες
του πιο εύκολα από έναν «αυθεντία» εκπαιδευτή. Επίσης μέσα από ερωτηματολόγια
διεξάγονται συμπεράσματα για την συγκεκριμένη δράση ως προς την κατανόηση των
πειραμάτων τόσο από τους μεγάλους όσο και τους μικρότερους μαθητές καθώς επίσης
καταγράφονται οι γενικότερες εντυπώσεις οι προβληματισμοί, ο ενθουσιασμός και τα
οφέλη ή μη της αλληλεπίδρασης μικρών και μεγάλων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
αλληλοδιδακτική, βοηθοί διδασκαλίας, μαθητεία, διδασκαλία πειραμάτων
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
34